De eerste echte derby sinds 5 maart 2016. Destijds kregen de Tricolores zwaar klop. Deze keer waren de vooruitzichten ook niet geweldig voor de Bruchtervelders. Zelf nul punten uit de eerste vier wedstrijden en Banthum zes.

Bij de gasten loopt de ziekenboeg zo langzamerhand weer wat leeg, al ontbraken er nog steeds drie basisspelers.
Het begin van de wedstrijd was duidelijk voor de gastheren. De Tricolores begonnen gespannen en gaven binnen no time twee grote kansen weg. Gelukkig wist de Green Pride niet te profiteren.
Maar na een kwartier draaide Nick Buitenhuis goed weg bij naamgenoot Ros en diens voorzet bereikte de geheel vrijstaande Martijn Puiwels die simpel de 1-0 kon aantekenen.
Binnen de minuut de kans op de gelijkmaker. Een lange bal van Lambers op Op de Haar zette hem vrij voor Rolf Timmer, maar Lesley wist de bal niet langs Rolf te krijgen.
Daarna waren het de gasten die wedstrijd controleerden met duidelijk meer (over)gewicht en ervaring in het team.  Toch had Jarno Otter vlak voor rust de stand gelijk kunnen trekken, maar zijn hoofd schampte de prima indraaiende voorzet van Op de Haar.
De rust brak aan met de 1-0 stand.

Direct na rust leek Bergentheim in veilige haven. Na een corner bleef de bal voor Huisjes in een melee van spelers hangen en kreeg Schuildink z’n voet tegen de bal. Voldoende voor de 2-0 en de wedstrijd leek nu al op slot.
Hierna kreeg de Banthumer doelman het drukker en de kanaalbewoners waren blij dat hij een goede dag had, want hij “timmerde” er nogal wat ballen uit. Zo pakte hij ook het schot van Lubbers, na de prima aanval over Smit en Snippe.
Luc Roeleveld zag Snippe over het hoofd en schoot zelf hard naast.
Luuk Benjamins kwam voor de leeggespeelde Lesley op de Haar en zorgde met z’n snelheid voor nieuwe dreiging.
Niels Lubbers zette Luc Roeleveld vrij voor Timmer, maar opnieuw stond de doelman op de juiste plaats.
Bergentheim leek vermoeid en de gasten hadden de wedstrijd volledig in handen, combineerder er op los, maar stonden wel met 2-0 achter.  Het team bleek onvermoeibaar en bleef jagen.
Dit jagen leverde balbezit op, dat door Benjamins werd verzilverd tot de zeer verdiende 2-1.
Na 65 minuten kwam spits Koen Dijk voor Lubbers.
Riek van der Veen stoomde op en diens bekeken lob van afstand belandde via de vingers van Timmer op de lat. Meteen daarna kon Koen Dijk van dichtbij uithalen voor de 2-2, maar hij raakte de bal slechts half en de bal belandde in het zijnet.
En daar zat ‘m vandaag het verschil. Ook al speelde Bergentheim maar matig en was de conditie ondermaats, ze hadden aan een halve kans genoeg, daar waar de Bruchtervelders te veel grote kansen onbenut lieten.
Een lange bal van Timmer bereikte de wederom geheel vrijstaande Hakkers (alsof de man niet kan voetballen), hem werd te weinig in de weg gelegd en kon Huisjes met een lob passeren voor de 3-1.
Bruchterveld was duidelijk even van slag door deze tegenslag en gaf teveel ruimte weg. Huisjes redde nog een keer en Buitenhuis zag z’n inzet in het zijnet eindigen.
Bruchterveld gooide alles naar voren en bij de 4-1 van Hakkers werd er dan ook in z’n geheel niet meer verdedigd.
Desondanks bleven de wit-hemden het doel van Timmer bestormen. Benjamins vuurde nog een pegel af op Timmer, maar deze bleef overeind. Toch was hij ver in blessuretijd kansloos op de inzet van verdediger Schludink, die een voorzet van Nick Ros over z’n eigen doelman werkte.
Eindstand 4-2.  Een compliment aan arbiter Hogeweide uit Silvolde. Hij was een van de besten op het veld deze middag.
Ook alom lof voor de speelwijze van Bruchterveld, maar opnieuw geen punten.|
Toch geeft het vertoonde spel vertrouwen voor de toekomst. Nog 21 wedstrijden te gaan, kansen genoeg om de rode lantaarn binnenkort over te dragen aan een ander team.

A.s zaterdag komt nieuwkomer AJC’96 uit Losser op bezoek op de Noppenweide. Aanvang 14:30 uur.

Foto’s van Jan van der Veen