In de laatste competitiewedstrijd van 2023 won Bruchterveld thuis dik verdiend met 3-2 van Kloosterhaar.

Vanaf de 1e minuut lieten de spelers van Bruchterveld zien dat er ten koste van alles gewonnen wilde worden. Duels werden gewonnen en er werd bij balverlies in hoog tempo de aanval gezocht.

Na 6 minuten een voorzet van Luuk Benjamins bij de 2e paal waar Julian Smit met een prachtige volley de bal in de verre hoek schoot en de 1-0 scoorde. Ein Auftakt nach Maß, zoals onze oosterburen dat zeggen.

Deze vroege voorsprong gaf Bruchterveld vertrouwen en in de 10e minuut werd een inzet van Ryan van den Berg ternauwernood door de keeper van Kloosterhaar gepakt.

Bruchterveld bleef de baas op het veld en het duurde tot de 28e minuut waarin Kloosterhaar via Mark Boshove een enorme kans kreeg. Gelukkig ging de bal net over.

In de 39e minuut kreeg Luc Roeleveld uit een corner de bal op rand zestien, maar zijn goede schot trof helaas geen doel. Met een 1-0 ruststand gingen beide ploegen naar de kleedkamer.

Direct na rust probeerde Kloosterhaar mee te gaan in het spel van Bruchterveld, maar in de 50e gaf Luuk Benjamins al een waarschuwing dat de 2-0 dichter bij was dan de 1-1. Dat bleek, want een minuut later, na een splijtende dieptepass van Luc Roeleveld, verschalkte Luuk Benjamins de keeper en bracht de 2-0 op het scorebord.

Kloosterhaar kreeg in de 63e minuut een goede kans op de aansluitingstreffer, maar in de counter op die aanval kon Richard Snippe uithalen maar zijn schot werd gepakt door de keeper van Kloosterhaar.

Bruchterveld bleef het beste van het spel houden en tussen minuut 70 en 75 had Bruchterveld de kansen om de wedstrijd definitief in het slot te gooien. Eerst kreeg Luuk Benjamins drie mogelijkheden om te scoren. Daarna Jarik Kampman met een mooie schietkans en kort daarop een mooi schot van Richard Snippe die op de paal belandde. (klik op de link voor de video; https://youtu.be/Hty3t0JI5PM ).
Tenslotte nog een mooie aanval over de rechterkant via Julian Smit en Richard Snippe die Maxim Muuse helaas niet tot doelpunt kon omzetten.

En ja, als je dan zelf niet scoort dan geldt die oude voetbalwet dat die aan de andere kant valt. Invaller, good old Erik Drenthen liet zijn klasse zien door in de 83e minuut een voorzet prachtig binnen te koppen.

Zou Bruchterveld weer een voorsprong gaan verspelen? Gelukkig bracht Luuk Benjamins in de 89e minuut opluchting aan de kant van Bruchterveld  door wederom een assist van Luc Roeleveld binnen te schieten.

Wedstrijd beslist, toch? De scheidsrechter vond het nog niet genoeg en liet nog doorspelen. In de 95e minuut werd een voorzet van Kloosterhaar ongelukkig door Tom Odink in eigen doel gegleden.

Hier bleef het bij want de scheidsrechter floot af  en zo boekte Bruchterveld een welkome, dik verdiende 3-2 overwining. Want hoewel de uitslag anders doet vermoeden werd het spannend omdat Bruchterveld verzuimde om na de 2-0 verder uit te lopen.

Kortom, een compliment naar spelers en staf om na de teleurstellende resultaten van afgelopen weken de rug te rechten en met passie, vechtlust en bij vlagen goed voetbal met een goed gevoel de winterstop in te gaan!

Na de winterstop, met hopelijk iedereen weer fit, beginnen we op 20 januari met een uitwedstrijd tegen Daarle. Met een 8e plaats, en met maar vier punten achterstand op nummer drie DES blijkt dat in deze klasse de krachtsverhoudingen miniem zijn en dat er voor Bruchterveld nog alles mogelijk is.

Voor nu, ook namens de vaste verslaggever van dienst, Henk Reinders, allen alvast goede kerstdagen en een gezond en sportief 2024!

HS.

Na afloop was er weer een interview met trainer Stephan Bloemendal.
Klik op de link https://youtu.be/XBzdNeG_Oms