De uitwedstrijd tegen MVV’69 was er geen eentje die lang in het geheugen zal blijven hangen. Het verschil in kwaliteit was groot, de zege te klein, maar leverde gewoon drie punten op.

Vanaf het begin was duidelijk dat dit MVV’69 geen grote potten zou breken. Maar ook als je veel beter bent moet je wel scoren om te kunnen winnen.
Dat deden de Tricolores in de 19e minuut. Niek Dijk zette Luuk Benjamins vrij voor keeper Marc Boeve en hij faalde niet.
Even later viel de 0-2 toen Max Smit de buitenspelval ontliep en Lubbers scoorde, maar de grensrechter bracht met zijn onterechte vlagsignaal arbiter Cimen op andere gedachten.
Net voor rust was er dan toch de goal voor Lubbers. Een klutsbal in de verdediging van MVV bracht Niels in stelling en ook hij faalde niet.
Een 0-2 ruststand, meer dan verdiend.
Na rust veranderde het spelbeeld niet veel. Het bleef een eenrichtingsverkeer. Er ontstonden veel irritaties bij de Bruchtervelders op en langs het veld vanwege de grove aanslagen die er op de benen van de Bruchtervelders werden gepleegd, zonder dat de arbiter hier veel aan deed. Hiermee leek het erop dat MVV in de wedstrijd bleef, maar Wouter Huisjes kreeg geen bal op doel.
Toen de 0-3 in de maak leek was er opnieuw een zeer discutabel vlagsignaal.
Het werd kouder langs de lijn en veel viel er niet meer te genieten. Er waren nog wel een paar prima acties van met name Benjamins en hij had dan ook nog zeker twee keer kunnen scoren, maar het bleef bij de 0-2.
Met drie punten in de zak en een pizza in de mik gingen de Tricolores huiswaarts.

Komende weken wacht de confrontatie met de toppers Kampen, DKB en HTC.  We zullen zien waar Bruchterveld dan staat.

Opstelling:
Huisjes;
N.Ros (70’ Altena), Otten, Nijman, Otter;
Van der Veen, Dijk, Smit (60’ Opde Haar);
Benjamins, Lubbers (80’ Odink), Roeleveld.

Foto’s van Jan van der Veen