Gisteren speelde het derde elftal tegen vv Marienberg 4; speciaal hieraan was het meedoen van Berjan Lennips, eigenaar van L&B schildersbedrijf en werkgever van onze aanvoerder Jan Mark.

En belangrijker hij was ook bedenker en ontwerper van het geweldige reclamebord met daarop “the Legend of Bruchterveld” onze Captain!

Op Facebook plaatste hij onderstaand leuke wedstrijdverslag:

Gisteren stond dan eindelijk de Derby der Derby’s op het programma, Bruchterveld – Marienberg 4. Voorafgaand aan de wedstrijd, mocht pupil van de week, Jordy Reekers de aftrap verrichten. Jordy Reekers, ( een TOP-korfballer)gebracht door zijn moeder Lea Reekers, (ivm nog geen rijbewijs)vond het allemaal heel spannend, maar vond het fantastisch. Dit inspireerde Bruchterveld 3 dermate, dat ze behoorlijk voortvarend begonnen, en hun spel behoorlijk leek op dat van Ajax. Wij werden compleet weggespeeld door hen, en wisten niet waar we het zoeken moesten. Wel was Br’veld op volle oorlogssterkte , met namen als Roelof Richteren, Tim van der Veen, Gerjan Kamperbeek, Gert Nijeboer, Henny “De Tank” Jonkeren, en niet te vergeten natuurlijk JMA4. Na hartelust werd er door hen combinerend door onze verdediging ( of waar het op moest lijken) gesneden. Tot de rust spaarden ze ons en scoorden “ maar 4 x” . Onze leider Wilco Dogger, greep in de rust in en haalde de slecht presterende spelers Berjan Lennips en Roel Dogger naar de kant. Veel resultaat had het echter niet, want het spelbeeld bleef hetzelfde. Typerend voor de wedstrijd was wel het sprintmoment tussen Marco Dogger (35)en Gert Nijeboer (55 jaar), waar Gert 2 meter achter Marco starte en hem al fluitend eruit sprintte met een voorsprong van 2 meter, dit op een stuk van 5 meter.
Nadat de voortreffelijke Arbiter Henk Waterink ( de Bruchterveldse versie) affloot was de eindstand 7-1. Huilend dropen de spelers van Marienberg 4 van het strijdtoneel, en ze onderdak zochten in de kleedkamer, waar direct door Leider Wilco Dogger, de wedstrijd werd geëvalueerd.
Conclusie , we hebben verloren van titelkandidaat nummer 1, in onze zeer zware competitie.
Vanaf heden gaan we al in de winterstop om uiteindelijk hier sterker ( zwakker kan niet) uit te komen, en Bruchterveld 3 thuis bij ons, trachten het zwijgen op te leggen.