Na een vrij kansloze nederlaag bij den Ham moest er vandaag weer gewonnen worden op ons eigen sportpark.
Dit in eerste instantie ook om wellicht een periodetitel te kunnen pakken, dit moest dan gebeuren tegen fysiek en technische Boys uit Zwolle
De voorbereiding was uitstekend, donderdagavond met maarliefst 15 man getraind en 2 keepers voor een goede partij scherp.
Trainingspakken en het tenue lagen keurig netjes klaar voor een ieder die vandaag mochten laten zien waarom wij de 3 punten thuis zouden houden.
Trainer had weer een mooi en inspirerend praatje. Deze was zelfs al eerder klaar dan we gewoon zijn en konden dus al optijd aan de warming up.
Op het natte kunstgras ging de bal bij iedere speler langs en kon men zich alvast opmaken voor een stevig potje voetbal met een also stevige wind.
Deze op het veld horizontale staande wind leek op voorhand misschien wel bepalend te kunnen zijn, Maar was dat ook zo?
Onze scheids van vandaag Dhr Huistede was optijd aanwezig met een goed opgepompte bal. De wedstrijd kon beginnen!

Omdat het 1e vandaag vrij was kwam er toch een leuk clubje supporters naar ons Twidde kijken en als we het al niet voor onszelf deden dan wel voor onze supporters.

De wedstrijd begon en de Boys pakten de eerste 10 minuten het initiatief. Een aantal leipe spelers lieten al zien dat het voor ons niet gemakkelijk zou gaan worden.
Er werden een aantal stevige duels uitgevochten onder de neus van de scheids. Deze moest een paar keer hard en lang op zijn fluitje blazen om zijn statement te verduidelijken en de wedstrijd zodoende in toom te houden.
Dit resulteerde uiteindelijk in een terechte gele kaart voor onze linkshalf waarbij de tegenstander een meter de lucht in vloog.
Via deze linker kant kwamen bij ons een paar voorzichte speldenprikjes tot stand.
Na ruim een half uur en een paar keer net wel of net geen goede opbouw gingen we toch wat meer de lange bal hanteren en het resulteerde uiteindelijk in een snelle counter.
De Boys kwamen er via hun linker kant goed door en konden afvuren op doel (kon ook wel eens een corner geweest zijn). De afgevuurde bal belande gedragen door de wind op de lat en kwam vervolgens in een kortdurende scrimmage terecht. Hieruit gekomen ging deze bal middels een directe pass naar voren. Razendsnel via solo’s en ééntwéétjes haalde onze spits met een kiezelhard schot uit richting de linker onderhoek.
Of het de wind was weet ik niet, maar de keeper zag er niet al te best uit. GOAL!!!  Lekkere opsteker en vlak voor rust.
Na de rust veranderde het spelbeeld ietwat. De eerste helft was gelijkopgaand maar de tweede helft hadden de Boys toch sterk de overhand.
Ondanks dat we nog wel verzorgd speelden kwamen we niet echt meer tot kansen.
De Boys daarintegen moesten natuurlijk ook wel iets doen om de achterstand weg te poetsen.
De druk zat er goed op en het was zo nu en dan behelpen. Hier en daar weer een scrimmage en wegroeien van de bal.
Tussendoor werd ook de lat nog geraakt uit een op de wind gedragen voorzet.
Toch werd er zo nu en dan ook goed onder de druk uit gevoetbald en konden we de bal voorin vasthouden.
De verse krachten die zo rond de 60e minuut het veld in kwamen konden het team goed helpen door hard te werken.

Uiteindelijk het toch wel bevrijdende geluidje uit het fluitje van Dhr Huistede.
Door menigeen werd gezegd dat het een lelijke overwinning was, maar was dat ook zo? Of was vooral een prestatie van het minst gepasseerde team van de competitie?

Met 3 punten aan het langste eind getrokken, maar helaas net een doelpuntje tekort om de periode te pakken.
In de komende 7 wedstrijden zijn er nog genoeg langste einden te behalen en hier zullen we uiteraard ons stinkende best voor gaan doen met aanstaande zaterdag de 23e om 12:45 bij Hberg ’85 de eerstvolgende tegenstander.