Op zaterdag 3 November stond de wedstrijd Bruchterveld 2 HHC Hardenberg 3 op het programma. Vooraf wisten we dat het een pittige wedstrijd zou worden want HHC had na 5 wedstrijden al 12 punten weten te behalen, maar niks is onmogelijk.

Het begin van de wedstrijd was het van beide kanten een beetje afwachten. Niet veel grote kansen over en weer. De eerste 20 minuten was toch HHC de wat sterkere ploeg met meer balbezit. Wat resulteerde in een grote kans van de sterke spits van HHC. Via een steekbal door hart van onze verdediging kon hij tot een schietkans komen in de zestien. Mede om dat Frank hem het moeilijk maakte schoof hij de bal voorlangs het doel.

Na 25 minuten kreeg het Twidde toch meer grip op de wedstrijd. We durfden wat meer te voetballen, de backs wat hoger op, waardoor we ook wat meer kansen creëerden. Zo gaf Frank Altena nog eens een fantastische voorzet op Jarno de Weerd maar deze knikte de bal een meter over de lat. Zo gingen beide teams met een 0-0 stand de thee opzoeken.

Na de rust was het eigenlijk het zelfde spel beeld. De teams waren aan elkaar gewaagd. Na 60 minuten ging Gerjon Otten eraf en misschien waren wij als verdediging even de kluts kwijt. Gerjon had zijn trainingsjasje nog niet eens aan en we keken tegen een 0-1 achterstand aan. Via een hoge voorzet kwam de bal bij de linksbuiten van HHC en die schoof de bal lans onze keeper.

Niet veel later weer de zelfde links buiten die naar binnen kwam een met een geplaatst schot weer Koen passeerde 0-2. Met nog ongeveer 20 minuten was het voor het Twidde duidelijk veel sneller de bal vooruit zoeken naar de ingevallen Roy Timmerman. 10 minuten voor tijd via een aanval over rechts kwam de bal bij Max de grensrechter vlagde, maar de scheids floot niet, zo kon Max richting de keeper lopen en via een beheerst lobje de 1-2 maken. Na wat ballen pompen in het HHC doelgebied mocht dit niet baten en bleef het  1-2.

Dit was een wedstrijd wat misschien geen winnaar verdiende maar toch ging HHC met de volle 3 punten naar huis.

Volgende week moet het Twidde weer thuis voetballen nu is het 3e van Den Ham aan de beurt.