Bruchterveld 1 – ZVO 5 (Ommen) 7 – 3 (2 – 1)

dinsdag 20 november 21.30 uur

De Slag Hardenberg

scheidsrechter: Frank Geerdink (Deurningen)

Spelers: Bernard Geertman (doel), Gert Nijeboer, Arno Godeke, Harry Bolks, Martin Otter, Jarno de Weerd en Henri Eggengoor.

Coach: Wim Otten

Scoreverloop: 6e min Henri 1-0, 16e min 1-1, 19e min Henri 2-1, 26e min 2-2, 31e min Gert 3-2, 33e min Martin 4-2, 43e min 4-3, 44e min Henri 5-3, 45e min Arno 6-3 en 50e min Martin 7-3

Voor aanvang van de wedstrijd waren alle ingredienten aanwezig voor een mooi voetbalavond: buiten was het nat, winderig en onaangenaam koud maar binnen in sporthal De Slag was het zeer aangenaam. Onder het toeziend oog van Tinus en Jeanette op de tribune begonnen we aan de wedstrijd tegen ZVO 5 die met zeven punten op een negende plek stond. Ommen bleek een stugge tegenstander. Na zes minuten spelen zette Henri de 1-0 op het scorebord. Daarna kregen wij genoeg kansen maar hun keeper was in vorm. In de 16e minuut kreeg Ommen een vrije trap die werd genomen door Ronnie Scheper hij knalde de bal prachtig in de kruising. Gelukkig kwamen we weer snel op voorsprong door een doelpunt van Henri. Meteen na wisseling van speelhelft kwamen de Ommenaren vanuit een counter weer op gelijke hoogte. Daarna kregen wij iets meer grip op de wedstrijd en liepen uit naar een 4-2 voorsprong. De 4-2 was er een uit het boekje. Gert gaf een fantastische lange pass op Martin die de bal vlak voor het doel perfect aan nam en de keeper verrassend wist te passeren. Daarna werd het nog erg spannend. Vanuit balverlies op het middenveld wist Ommen de aansluitingstreffer te maken. Maar nog geen minuut later wist Henri de score weer uit te breiden met een mooi strak schot. Met nog 5 minuten op de klok ging Ommen volop in de aanval en nam veel risico en daar maakte wij dankbaar gebruik van en via de voet van Arno werd het dan ook 6-3. Daarna ging ook de keeper mee naar voren en daar wist Martin handig gebruik van te maken, hij schoof de bal van eigen helft in het verlaten doel. Meteen hierna floot de goed leidende Deurninger voor het einde van deze sportieve wedstrijd. Een verdiende overwinning in een niet al te beste wedstrijd en de uitslag iets geflatteerd. Wij zijn nog steeds ongeslagen met 24 uit 8 wedstrijden. Tijdens het schrijven van dit verslag kwam via de groepsapp een bericht binnen dat onze concurrent ZVO 6 met 2-1 had verloren van HHC 5. Volgens Tim kan zo langzamerhand de banden worden opgepomt maar daar wachten we nog wel even mee want de eerste twee wedstrijden in januari zijn van groot belang dan spelen wij tegen 2 concurrenten. De eerste volgende wedstrijd en tevens de laatste van dit jaar is pas op 18 december om 19.30 uur thuis, niet in de Heujmansbelt of De Looze maar in sporthal De Slag tegenstander is dan de rode lantaarndrager PH 1 uit Almelo. Tot dan!