Bruchterveld 1 – Gramsbergen 4 3 – 4 (2-3)

Maandag 8 Januari 8.30 uur 2024
Sporthal De Slag te Arnbarg
Scheidsrechter: Afgeschermd

Spelers: Martin Otter, Gerjon Otten, Wouter Huisjes, Richard Snippe, Arno Godeke, Jarno Otter en Milan Eggengoor

Coach: Klaas Pullen en Wim Otten

Scoreverloop: 4e min 0-1, 13e min 0-2, 15e min 1-2 (Richard) 18e min 2-2 (Richard), 22e min 2-3, 37e min 3-3 (Arno), 46e min 3-4

Het is precies 364 dagen geleden dat wij aantraden in Gramsbergen tegen Gramsbergen 4, ietsje later weliswaar, maar nagenoeg met hetzelfde team, enkel good old Henri ontbrak en onze goedlachse Bas Waterink was er dit jaar niet bij.
Vijf voor half negen vroegen we ons nog af of Gramsbergen er überhaupt op gerekend had vanavond, maar de kleedkamer deur ging open, bettie pielen en paar keer skieten op de goal en aftrappen maar.
Gramsbergen koud in het veld, wij ook overigens ondanks verwoede pogingen een beetje warm te worden, de zaal was fris en nagenoeg op buitentemperatuur. Mocht de pret niet drukken.
Het begin was wat aftasten, langzaam aan op stoom komen. We konden elkaar best goed vinden, maar tot grote kansen kwam dit niet. Gramsbergen had een niet nader te noemen persoon meegenomen die toch een aardig kanonskogeltje in zijn rechterschoen had zitten. Even te veel ruimte geboden en boem, doar lache a int netje…niks aan de hand, rustig doorvoetballen en op zoek naar de gelijkmaker.
Helaas werd de stand niet gelijk getrokken, maar moesten we nog een goal incasseren, de 13e minuut was krap aan aangebroken en daar lag de 0-2 in het netje.
We komen steeds beter op stoom en het spel golft wat op en neer, Gramsbergen voetbalt degelijk, maar toch komen we tot kansen. Via een mooi opgezette aanval, waarvan ik zou zeggen dat elke veldspeler de bal raakte tot het eindstation Richard zijn balcontact tot goal promoveerde. Mooie aanval en de aansluitingstreffer is een feit. Slechts 3 minuten later maakt Richard zijn tweede van de avond en is de wedstrijd in balans.
Voor rust scoort Gramsbergen helaas nogmaals en staan we met 2-3 achter in de rust een bidonnetje water leeg te slurpen.
Het tweede bedrijf starten we met goede intenties en duurt het maar liefst 12 minuten alvorens er een goal valt, gelukkig in het voordeel onzer zijde. Arno maakt een mooie aanval prima af, zoals hij dat kan. Hierna nog zeker kansen voor ons om de wedstrijd naar ons toe te trekken, maar ook moet gezegd, Gramsbergen heeft deze kansen ook gehad. Een gelijkspel zou mijns inziens de verhoudingen goed weergeven, helaas krijgen wij in de 46e minuut het deksel op de neuze en moeten we onze meerdere herkennen.
Twee akkefietjes die het benoemen waard zijn deze wedstrijd, wat uiteindelijk voor beide partijen ook een doelpunt opleverde. 1; stevig toch redelijk correct verdedigend werk van A.G te B leidt een vrije trap in die tot goal gepromoveerd wordt. Het slachtoffer van A.G. te B zeurt en mauwt om een gele kaart, de scheids moest hier niets van weten, terecht mogen we wel zeggen. In de tweede helft een akkefietje waar hetzelfde slachtoffer van A.G. te B nu zelf een overtreding begaat en van de scheids pardoes een gele prent krijgt waar hij de eerste helft al naar vroeg. Wel grappig, al was het wederom geen gele kaart mogen we concluderen.
Waar wij precies 364 dagen geleden de winst mee namen middels een 4-5 overwinning uit Gramsbergen, was het vandaag Gramsbergen dat de punten mee nam in de tas.
Al met al een stroeve wedstrijd van onze kant, maar vol goede moed en zin naar de volgende wedstrijd.

Gerjon Otten