Eerder dit seizoen had  Bruchterveld de grootste moeite om BZSV van zich af te schudden. Gisteren was dat in de eerste helft ook het geval, maar in de tweede helft was de tegenstand gebroken en werd het alsnog een doelpuntrijke middag.

In deze wedstrijd onder leiding van arbiter Holtvluwer hadden de gasten de eerste kans, echter Wouter Huisjes was goed bij de les en redde bekwaam.
De eerste kans voor de gastheren was voor Otter, die uit een corner de bal langs de verkeerde kant van de doelpaal prikte.
Vervolgens bouwde Bruchterveld een groot veldoverwicht op, maar daarmee alleen win je geen wedstrijden. Passes waren te slordig en als team werd niet goed druk gezet. De Blauwwitters stonden achterin redelijk goed. Toen echter Patrick ten Brink uitviel was de verdediging wat minder georganiseerd en creeërden de Tricolores wat mogelijkheden, vooral door schoten van afstand.
Bij de bezoekers ontstond wat chaos en irritatie.
Op slag van rust zorgde Op de Haar toch voor de verdiende 1-0. Nadat keeper Emiel van der Pol nog een paar ballen uit z’n doel had geranseld was hij kansloos op het gekrulde schot van Op de Haar.

Trainer Keuken was ondanks de voorsprong not amused om de magere vertoning in de eerste helft. Niels Lubbers werd gewisseld voor Rob Meijerink. Al in de 46e minuut werd de wedstrijd in het slot gegooid. Een voorzet vanaf rechts zou door verdediger Jeffrey Hijma terug worden gekopt op z’n eigen doelman, die had echter net z’n doel verlaten en zo rolde de bal netjes in het net en was de 2-0 een feit.

Binnen een kwartier werd de score verder uitgebreid naar 5-0 door Rienk van der Veen, Luc Roeleveld en Johan Alberts.
Tussendoor was er aan de andere kant een volley die net voorlangs ging, maar meer presteerden de Blauwwitters niet meer.
Rik Lenters en Gijs Odink kwamen Alberts en Dijk aflossen. Het scoren ging gewoon door.  Odink zorgde zeer gecontroleerd voor de 6-0, Van der Veen met een vrije trap voor 7-0 en na een comedy capers scene was het uiteindelijk Berjan Altena die de 8-0 binnen schoot.
Het slotakkoord kwam weer van Odink. Hij was het eindstation van een snelle aanval over de linker vleugel via Lenters en Meijerink.
Hierna vond Holtvluwer het mooi geweest en was de 9-0 eindstand een feit.

Komende zaterdag staat er een heuse topper op het programma, als de Tricolores op bezoek gaan bij die andere Tricolores, vv Avereest.

Opstelling:
Huisjes;
Otter, Ros, Otten, Altena;
Roeleveld, N.Dijk (66’ Lenters), van der Veen;
Op de Haar, Alberts (66’ Odink), N.Lubbers (46’Meijerink)

Foto’s Jan van der Veen.