Vandaag de eerste nacompetitiewedstrijd voor Bruchterveld, of ook meteen de laatste?
Het is moeilijk te voorspellen hoe de krachtsverhoudingen liggen tussen de nummer 12 uit 3C en de nummer 4 uit 4D.
De gasten zijn in ieder geval bij voorbaat al enigszins gehandicapt aan de start. Naast de langdurig geblesseerde Thijs Nijman zijn ook aanvoerder Koen Otten en topscoorder Lesley Op de Haar niet van de partij, net nu de prijzen verdeeld kunnen worden. Vervangers zijn de jeugdigen Jonne Lambers en Gijs Odink.

Onder leiding van het arbitrale trio de heren Hogeweide (scheids), Pekaar en Avci (assistenten) geeft het thuisspelende sv Zalk meteen aan dat het niet voor niets (nog) 3e klasser is. Een aantal lepe spelers op het middenveld en een linke en razendsnelle linksbuiten stichten samen meteen het eerste gevaar. Na 5 minuten al wordt de linksbuiten weggestuurd en diens voorzet wordt net naast gewerkt,.
Amper twee minuten later schiet de rechtsbuiten in een counter net voorlangs.
Na een klein kwartiertje de eerste plaagstoot van de gasten. Luc Roeleveld speelt zichzelf
knap vrij, maar diens inzet wordt door de keeper gestopt.
Meteen daarop weer Zalk, maar de spits is niet scherp bij weer een goede voorzet van de linksbuiten.
Tja, als dergelijke ballen er niet ingaan, dan maar aan de andere kant.
Gijs Odink was nog niet erg gelukkig geweest in zijn acties tot dan toe, maar de strakke voorzet van Luuk Benjamins werkte hij wel erg lekker in de kruising, 0-1.
Even later wat hotseknots situaties voor het doel ban Huisjes.Maar geen schade.
Meteen daarop wellicht de mooiste aanval van de Trricolores. Schitterend tikkietakkie voetbal, een steekpass van Roeleveld op Odink, die helaas niet de kroon op de aanval zet en naast schuift.
De linksbuiten blijft echter gevaarlijk en is Berjan Altena nogal eens te slim af. Maar dan is er altijd nog Wouter Huisjes die redding brengt.
Maar ook Huisjes is kansloos als de rechtsbuiten op slag van rust volledig vrijstaand hard kan uithalen voor de 1-1, maar zijn inzet belandt slechts over de zijlijn.

Na de rust meteen een aandringend Zalk. Huisjes staat z’n mannetje.
Zo gevaarlijk als voor rust is Zalk niet meer. Ook Altena is door trainer Keuken wakker geschud en is veel beter bij de les en heeft daardoor de gevaarlijke linksbuiten beter onder controle.
Het was dan ook typerend hoe de 1-1 tot stand kwam.
In de 58e minuut wordt er aanvallend dom balverlies geleden. Een ram naar voren wordt door Nick Ros ongelukkig geraakt en passeert hiermee zijn eigen uitgekomen doelman Huisjes.
De Tricolores waren door deze tegenslag niet uit het veld geslagen. Absolute uitblinker Luc Roeleveld speelde Odink vrij, maar diens inzet met links was te slap om de keeper te verschalken.
Na 63 minuten kwam Richard Snippe voor Niels Lubbers. Dit gaf meteen meer dreiging aan de Bruchterveld aanval.
Eerst was het echter nog Zalk die een grote kans op de 2-1 liet liggen. De spits kopte in kansrijke positie naast. Bijna uit de uittrap ontstaat de 1-2. Weer Roeleveld die Odink wegstuurt, deze laat de hielen zien en schiet de bal hard en hoog tegen de touwen.
Twee minuten later ging Roeleveld zelf op avontuur en werd onreglementair gestopt. De vrije trap die werd toegekend, werd door Rienk van der Veen in de kruising geschoten, maar even mooi door de keeper uit diezelfde kruising getikt.
Met nog een kwartier op de klok was Huisjes weer attent op een laag schot van de Zalker speler. Het zal maar 2-2 worden….
Zalk moest naar voren en gaf ruimte weg. Met de snelheid van de jeugdige Bruchtervelders gaf dit meer kansen op counters.
Uit een van de counters was Odink de aangever en Benjamins kon de bal binnen schuiven, 1-3.
Odink was met name de tweede helft toch erg op dreef, want even later zette hij Snippe aan het werk en diens precieze voorzet werd door Benjamins met het hoofd tot 1-4 gepromoveerd.
Door de geboden ruimte hadden er nog wel enkele goals meer kunnen vallen, maar wie zeurt daarover.
De 1-4 was zeer verdiend, met een compliment aan de ploeg en in het bijzonder aan de jeugdige invallers die het prima deden.

Komende zaterdag 8 juni is de finale van de nacompetitie. De gemeente Hardenberg heeft er volgend seizoen in ieder geval een derdeklasser bij, want de eindstrijd gaat dan tussen Bruchterveld en DKB. Deze wedstrijd wordt gespeeld op het terrein van Hardenberg’85, aanvang 14:30 uur.

Opstelling:
Huisjes;
Otter, Ros, Lambers, Altena;
Roeleveld (89’ Lenters), Dijk, Van der Veen;
Benjamins (88’ Julian Smit), Odink, Lubbers (63’ Snippe)

Foto’s van Jan van der Veen