Vandaag de wedstrijd Bruchterveld- Rijssen Vooruit op het programma, de nummer 4 tegen de nummer 7 van de 4e klasse D.

Door het slechte weer van de laatste week leek het de consul verstandig om veld 1 alvast een winterslaap te gunnen en de wedstrijd op kunstgras te laten spelen, iets later dan gebruikelijk kon men om 14:45 aftrappen met de wedstrijdbal van het derde.

Door het ontbreken van onze vaste verslaggever tevens zeurvitter Henk Reinders, van harte beterschap namens ons allen, heb ik getracht een verslagje te maken van deze wedstrijd. Staand tussen de oude vandagen langs de zijlijn was dit zeker niet eenvoudig, een grote delegatie dames van Lap Da Nie zat er constant door heen te kwetteren, IQ is geen vereiste om lid te worden van dit selecte clubje, dat was mij na 10 minuten al wel duidelijk. Pffff gelukkig werd ik bijgestaan door drie dorpsgenoten die wel gespeend waren van enige voetbalkennis.

Direct vanaf het fluitsignaal van scheidsrechter Holtvluwer was er al een kans op de 1-0, na slecht uitverdedigen van Rijssen  hadden we binnen 10 seconden al kunnen scoren, dat belooft wat deze zaterdag.

Ons aller voorbeeld JC nog maar weer even geciteerd:

“Het moeilijke van een makkelijke wedstrijd is om een zwakke tegenstander slecht te laten voetballen.”

Het werd ook al snel duidelijk dat Bruchterveld een maatje te groot was voor Rijssen Voortuit, de Rijssenaren werkten hard maar moesten de hele wedstrijd in de achteruit.

De eerste helft heer en meester op het veld, kans op kans weet men te creëren door goed aanvalsspel.

Onze backs lekker hoog op, tempo makend lans de zijlijn, maakten we het Rijssen Vooruit heel moeilijk, de Geel Zwarten kwamen er niet uit.

Doelpunten regen zich aaneen, zaten een paar zeer mooie bij,  naast een eigen kopgoal van Rijssen paar goede acties van Niels Lubbers omgezet wat mooie  goals, schot van Luc Roeleveld ging precies door het gat in de buik van de keeper van Rijssen.

Rijssen Vooruit komt niet verder dan een schot op de goal maar buurman Bosch weet deze bal in “iene moal  te vang’n” en gooit de bal direct vanaf de Hoopsteeweg weer in het veld, hup tempo maken…kom op Bruchterveld.

Direct na de rust, de koffie nog niet half op, ligt de bal alweer in het netje, daarna we maken er nog 3, waarvan even die ene van Gijs Odink genoemd moet worden. Na een snelle aanval via Nick Ros, de bal hard in spelend verlengt Gijs Messiaans de bal langs de keeper, lekkere goal. Wat mij betreft de mooiste van de middag.

Oh ja verdedigend kwamen we, zoals al gezegd, niet in de problemen. Koen Godeke wordt nog een keer op de proef gesteld maar tikt de bal keurig over ons doel.

Dan nog een terechte penalty, beetje zwaar bestraft met rood. Koen Godeke loopt alvast gniffelend naar de middenlijn maar wordt terugverwezen naar zijn hok, de andere Koen, Otten in dit geval, schiet de 7-0 eindstand onberispelijk in de hoek.

Trainer Keuken wisselde nog wat links en rechts en zag dat het goed was vandaag, het voetbal op kunstgras lijkt ons toch wel te liggen, Bruchterveld speelde vandaag tegen een zwakkere tegenstander, maar liet dit dan ook zien in de eindscore, en zo hoort het.

Dit is ook de enige juiste manier om 2017 af te sluiten, en plek 2 in de competitie over te pakken dat geeft vertrouwen voor de wedstrijden in 2018.

Voor de vv Bruchterveld staat nog wel op de planning de komende tijd, Protos Weering Zaalvoetbal, Snertloop / wandeling, taarten toernooi Jeugd, 50 jarig jubileum enz.

Prachtige activiteiten voor en door onze mooie club, even klikken op de site www.vvbruchterveld.nl/agenda en u weet precies wat en wanneer e.e.a. plaatsvindt.

Tot slot wens ik u allen Prettige Kerstdagen en een heel Voorspoedig 2018…!!

Reporter: Bert Smit

.