In de strijd om de felbegeerde derde plaats of zelfs het periodekampioenschap moesten de Tricolores afrekenen met vv Sweel.
De uitslag doet vermoeden dat het een makkie was, maar dat was zeker niet het geval.

Bruchterveld en Sweel begonnen tamelijk gelijkwaardig, maar na een kwartiertje trokken de gastheren de wedstrijd naar zich toe.
Eerst kon keeper Kamman een punter van Odink nog keren, maar even later scoorde Koen Otten de 1-0 via een verdediger.
Hierna waren er meerdere mogelijkheden de score verder uit te bouwen, maar Op de Haar en Odink hadden het geluk niet aan hun zijde.
De eerste kans voor Sweel in de 43e minuut was ook meteen raak. Na een corner werd een kopbal van Huitema door Berjan Altena nog van de lijn gekopt, maar in zijn verdedigende ijver tikte Roland Strijker Robin Sikken aan en arbiter Wildeboer oordeelde penalty.
Sikken vuurde zelf raak vanaf elf meter, 1-1. Meteen daarna zelfs de kans op 1-2, maar een schot van Kiers ging via de handen van Huisjes en de paal naast.
De rust kwam zo met 1-1.

Na rust was het weer de thuisploeg die op voorsprong kwam. Na een corner was het de opnieuw hardwerkende Gijs Odink die met een halve omhaal de binnenkant van de paal en het net vond.
Na slordig balverlies door Op de Haar kwam een voorzet bij de geheel vrijstaande Lubowa, zijn kopbal kwam op onderkant lat en daarna voor of achter de doellijn. Wildeboer oordeelde het eerste.
Dit was een belangrijk moment in de wedstrijd, want kort daarna werd Op de Haar na een geslaagde pirouette aangetikt binnen de zestien. Niels Lubbers bracht vanaf Bruchterveld vanaf elf meter in veilige haven.  Helemaal toen een paar minuten later Strijker door Otten diep werd gestuurd. Vanaf vijftien meter haalde hij verwoestend uit, 4-1.  De score liep nog op naar 5-1.  Eerst stuitte Reinders nog op de attente Kamman, maar vlak voor het eindsignaal was de zojuist ingevallen Luuk Benjamins (17) erg attent bij matig uitverdedigen van Sweel-zijde en hij wist Kamman met een schuiver te verschalken.
De 5-1 einduitslag was over 90 minuten gezien enigszins geflatteerd, maar zeker verdiend.

Bruchterveld gaat hiermee alleen aan kop in de derde periode en ook de derde plaats op de ranglijst is nu bereikt.  Maar er volgen nog 4 finales, we zijn er nog lang niet, te beginnen zaterdag uit bij SVBO in Barger-Oosterveld, alwaar nog iets rechtgezet moet worden.

Opsteling:
Huisjes; Ros, G.Otten (83’ R.van der Veen), K.Otten, B.Altena; R.Lubbers, R.Reinders, R.Strijker; N.Lubbers (85’ F.Altena), Odink (86’ L.Benjamins), Op de Haar.