Bruchterveld 1 – HHC 8 3-3 (1-0)
Woensdag 29 november
21.00 uur de Meet in Hardenberg
Scheidsrechter: Marhud Elia uit Enschede

Spelers: Bernard (doel), Gerwin, Gert, Tim, Fons Jarno, Martin, Harold
Coaches: Gerjon Otten, Harry Bolks

Scoreverloop: 3e min 1-0 Martin Otter, 31e min Fons Ramaker 2-0, 34e min 1-2, 42e min 2-2, 48e min 2-3, 49e min Fons Ramaker 3-3

Een week na de teleurstellende nederlaag tegen HHC 9 mochten we aantreden tegen HHC 8, een jonge ploeg en tevens koploper. We zijn dit seizoen verwikkeld in de strijd om de koppositie en staan daardoor op dit moment tweede op de ranglijst. Een kraker in de 4e klasse – 02 van het recreatie zaalvoetbal namens KNVB afdeling Oost!!Dat er veel op het spel stond werd ons snel duidelijk. Terwijl wij tien minuten voor aanvangstijd wedstrijd in de kleedkamer nog aan het aankleden waren, er nog snel een wisselschema in elkaar werd gedraaid (overigens met uiterste precisie) en bespraken om de hoeveel minuten er gewisseld diende te worden….stond HHC 8 al met veel jonge gasten af te werken op goal…lekker hoog tempo, strak inspelen en uiterste concentratie. Wij bereidden ons op de gebruikelijke manier voor op deze wedstrijd. Paar keer heen en weer in looppas, aantal lekkere soepele passes op elkaar, beetje bijkletsen hoe de week tot nu toe verlopen is en keeper inschieten door soms in de handen te schieten, maar net zo vaak naast. Al met al een prima warming-up en met oproepspelers Gerwin Stegeman, Jarno de Weerd en Fons Ramaker waren we klaar voor de start.

De wedstrijd begon goed voor ons, want we speelden ons gebruikelijke spelletje en met de nodige scherpte wisten we al snel een aantal onderscheppingen te doen wanneer HHC 8 probeerde een aanval op te bouwen. Dit leidde in de 3e minuut al tot een snelle voorsprong toen Martin de 1-0 wist te maken. We speelden geconcentreerd en doordat HHC 8 ook de nodige energie in de wedstrijd legde, werd dit al snel een mooie pot. Met hoog tempo en twee ploegen die aan elkaar gewaagd waren, werd het voor de neutrale toeschouwer (die er overigens bijna nooit is) een leuke wedstrijd. Ondanks het feit dat het spelbeeld gelijkopgaand was, kregen wij de betere kansen. Dit leidde helaas niet tot meer doelpunten in de eerste helft, al had dit zeker wel gekund. Fons en Jarno speelden voor de tweede keer dit seizoen mee en lieten nogmaals zien aanwinsten te zijn. Een aantal mooie acties van Jarno (die vanaf de bank ‘een ongepolijste Messi ’ werd genoemd) hadden meer verdiend.

Toen het eenmaal rust was, konden we kort de puntjes op de ‘i’ zetten en verder door op dezelfde voet. We hadden het betere van het spel en dit resulteerde zes minuten na rust tot de 2-0 door Fons. Vanuit de omschakeling kwam de bal rond de middellijn bij Fons terecht en via een mooie actie kon hij door op de keeper. Deze kwam al vroeg uit zijn goal en werd slim omspeeld door Fons. Hierdoor kon Fons de bal in het lege doel schuiven. Bernard stond ondertussen een wereldpartij te keepen want wat er ook gebeurde, HHC 8 kreeg hun pogingen niet omgezet tot doelpunt. Hierdoor leken we met nog zestien minuten te gaan af te stevenen op een ‘clean sheet’. Helaas liep het anders, want ondanks de vele kansen die we hadden scoorde HHC 8 de aansluitingstreffer uit een rebound na een gekeerd schot door Bernard (1-2). Lange tijd bleef de stand gunstig voor ons, maar acht minuten voor tijd werd het, op dezelfde manier als de vorige tegengoal, gelijk (2-2). Zelfs daarna kregen we nog mooie en grote kansen, maar ook dit werd geen doelpunt meer voor ons. Teleurstellend om tijdens zo’n goede wedstrijd van onze kant een gelijkspel op het scorebord te zien met nog drie minuten op de klok. Terwijl wij nog jaagden op de overwinning, was het HHC 8 dat er met de 2-3 vandoor ging. Dit was extra zuur uiteraard! Wij geven ons echter niet zomaar gewonnen en richtten ons nog eenmaal op. Na een mooie combinatie via Martin, naar Gerwin, naar Tim, naar Gerwin, naar Fons werd het 3-3 in de laatste minuut en daarmee toch nog een punt.

Al met al jammer van de gemiste kansen, maar voor de ranglijst goed dat er nog een punt behaald werd.
Woensdagavond 13 december om 22.00 uur in Geesteren staat de volgende kraker tegen de nummer drie van de ranglijst (Stevo) op het programma. Ook dit beloofd weer een mooie wedstrijd te worden, dus komt allen!!