Bruchterveld 1 – HHC 4 3-6 (1-4)

Woensdag 9 februari 2022
20:30 uur Sporthal De Slag te Hardenberg
Scheidsrechter: W.J. van Dam

Spelers: Wouter, Koen, Martin(c), Bas, Henri, Tim

Scoreverloop: 11e min 0-1, 12e min 1-1 (Bas), 16e min 1-2, 18e min 1-3, 23ste min 1-4, 26ste min 1-5, 28ste min 2-5 (Bas), 33ste min 3-5 (Bas), 37ste min 3-6.

Vandaag was HHC 4 de tegenstander in de tweede ronde van het vierluik HHC-wedstrijden. Vorige week wonnen we nog verdienstelijk van HHC 3, vandaag lukte het niet om deze lijn door te zetten.
HHC 4 was voor het begin van het seizoen nog een vriendschappelijke tegenstander waar we met 5-3 van wisten te winnen. Aan alles was te merken dat zij dit niet nog een keer wilden laten gebeuren.
Beide teams hanteerden een afwachtende speelstijl. Teruggetrokken voor eigen doel en wachten op de kans om uit te breken. Dit werkte een minuut of 10 aan beide kanten redelijk tot HHC in de 11e minuut de bal door de benen van een niet nader te noemen verdediger in het doel wist te schieten. Tijd om de druk op te voeren en na een splijtende pass van Koen lukte het Henri om Bas de gelijkmaker te laten aantekenen. Helaas van korte duur, want wederom door een schot door de benen van een niet nader te noemen verdediger en de keeper wist HHC weer op voorsprong te komen. Wij namen wat meer risico en kregen wat moeizame kansen, toch was het HHC dat tot de rust de score wist uit te bouwen.
In de rust wat opbeurende en oppeppende woorden om, ondanks de achterstand, toch gewoon ons eigen spel te blijven spelen. Dit kwam niet echt goed uit de verf, want voordat we het wisten lag de bal weer in ons doel. Daarna pakten we het goed op en boden we goed tegenstand. We kwamen steeds dichter bij het doel en konden dan ook 2 goals bijtekenen op het scorebord. De spaarzame (halve) kansen daarna waren echter niet aan ons besteed. Uiteindelijk wist HHC nog 1 keer te scoren en bepaalde daarmee de eindstand op 3-6.
Al met al een goede wedstrijd, vooral de tweede helft. Dat nemen we mee naar volgende week woensdag wanneer we het tegen de koploper HHC 5 opnemen. Op 3 november werden we nog op een 6-2 nederlaag getrakteerd. Tijd om dat recht te zetten! We spelen om 21:30, een mooie tijd om een potje voetbal te aanschouwen.
Tot dan!