Bruchterveld 1 – HHC 10 5-3 (1-1)
Woensdag 6 februari 2019
21:30uur in sporthal De Slag te Hardenberg
Scheidsrechter: dhr. F.A. Geerdink uit Deurningen

Spelers: Bernard (doel), Gerjon, Jarno, Harold, Martin, Klaas en Henri
Coach: Wim

Scoreverloop: 11e min. 0-1, 24e min. 1-1 (Henri), 26e min. 2-1 (Henri), 27e min 2-2, 36e min. 3-2 (Gerjon), 37e min. 3-3, 44e min. 4-3 (Henri), 49e min. 5-3 (Henri)

Woensdagavond moesten we spelen tegen HHC 10. Een team uit de onderste regionen van onze klasse waartegen we zeker geen punten hoeven/moeten laten liggen. Twee weken geleden troffen we dit team met jonge gasten ook al en toen werd het verschil pas laat in de tweede helft gemaakt. Vanaf het begin bleek dat de jeugdige heren deze avond van plan waren om de koploper pootje te lichten en we kregen flink tegengas. Ondanks dat we de hele eerste helft wel een overwicht hadden en de druk er steeds op hielden, moesten we toch beducht zijn op hun snelle uitvallen. Zelf creëerden we een handje vol kansen, maar telkens wist hun doelman de schoten te pareren. Nadat HHC al een keer een waarschuwingsschot had afgevuurd, welke prima werd gekeerd door Bernard, werd het in de elfde minuut zomaar 0-1 door een aardige pegel. We liepen dus mooi achter de feiten aan. Vlak voor rust wisten we gelukkig toch gelijk te maken. Jarno schakelde op langs de linkerkant en beëindigde zijn rush met een strakke voorzet. Henri wist deze voorbij de tweede paal toch nog in de korte hoek te schieten, 1-1 dus nog niks aan de hand.
De tweede helft dan de wedstrijd maar naar ons toe trekken. Doelsaldo is in deze fase niet zo belangrijk, als er maar gewonnen wordt. Na een kleine twee minuten wist Martin de opbouw bij de tegenpartij te verstoren. Hij onderschepte de bal en wist vervolgens Henri te bereiken die nog voorin was blijven hangen. Een op een met de keeper bleef hij rustig en prikte de bal langs de keeper. Zo stelden we vrij vlot orde op zaken. Misschien nog nagenietend van onze eerste voorsprong wist HHC vrijwel onmiddellijk te antwoorden en een minuut later stond het alweer gelijk. We gingen maar weer opnieuw op zoek naar de voorsprong. Deze kwam er na 36 minuten via Gerjon die zijn eerste doelpunt van het seizoen maakte (keurig!!). We leken niet geleerd te hebben, want ook nu kwam HHC een minuut later langszij (3-3). Zo langzamerhand begon nu toch de tijd wel wat te dringen, want puntverlies hadden we deze avond toch niet ingecalculeerd. Zo’n vijf minuten voor het einde wist Henri weg te draaien bij zijn tegenstander en hij vond de verre hoek (lekker!!). Nu niet opnieuw in de fout en de punten zijn toch nog binnen. In de laatste minuut wisten we de wedstijd definitief te beslissen. Martin en Henri maakten een prima combinatie en laatstgenoemde hoefde vervolgens de bal alleen nog maar binnen te werken (5-3 eindstand). Zo slaagde onze opponent uiteindelijk niet in zijn missie en konden wij derhalve weer drie puntjes bijschrijven. Eind goed al goed. Met nog zes wedstrijden te gaan staan we er inmiddels behoorlijk goed voor, wie weet wat dit aan het eind gaat opleveren ….