Bruchterveld 1 – Gramsbergen 3 5-1 (1-1)

Dinsdag 9 november 2021

21:30 uur De Slag

Scheidsrechter: de heer M. Rolfes

Spelers: Wouter (doel),Henri,Koen O,Martin,Bas,Jarno O en Tim.

Scoreverloop: 4e min 0-1, 19e min 1-1 Koen, 37e min 2-1 Koen, 41e min 3-1 Tim, 45e min 4-1 ed, 47e min 5-1 Henri.

Vandaag het affiche zaal 1 tegen Gramsbergen zaal 3. Dit had 15 jaar geleden zomaar de clash tussen de hoofdmachten van Bruchterveld en Gramsbergen kunnen zijn. Vandaag mochten wij even dat gevoel weer krijgen en waanden wij ons weer die spelers van toen. Met namen als Tromp, Withaar en Wind, beschikt de formatie uit Gramsbergen over spelers die hun sporen reeds verdiend hebben. Voetballen tegen leeftijdsgenoten dus….ook wel eens lekker.

Dat de wedstrijd niet in het hoogste tempo gespeeld zou worden bleek al snel. Een tactisch schouwspel ontpopte zich en al in de 4e minuut wist Gramsbergen met een poeier van de zijkant Wouter kansloos te laten. Hierdoor werd Gramsbergen een beetje in het zadel geholpen en konden ze het spelletje spelen wat wij doorgaans goed beheersen. Lekker achteruit leunen en met een “snelle” counter de marge proberen te verhogen. Wij hadden nu dus veelvuldig de bal. Met wat afstandschoten probeerden wij het wel, maar telkens werd het zijnet gevonden of wist de keeper redding te brengen. Tot in de 19e minuut Koen met een droge knal in de kruising de 1-1 op het scorebord wist te zetten. Dit brak de wedstrijd weer open. In de 37e minuut wist Koen dit trucje te herhalen, nu met een laag en verdekt schot onderin de hoek. Gelukkig wist Wouter in de tussentijd met veel kunst en vliegwerk, de paal en met een paar dito reddingen Gramsbergen van verder scoren af te houden. Uit 1 van deze reddingen wist Wouter de bal, met een verre uitgooi, bij Tim te krijgen. In een vrijwel lege goal kon hij deze bal rustig in het netje tikken. Gramsbergen probeerde nog wat te forceren door met een extra veldspeler te gaan voetballen. Hierdoor werden er nog meer ruimtes weggegeven en daar maakten wij dankbaar gebruik van. Eerst wist gastspeler Jarno de bal hard tegen een tegenstander te schieten, deze zag geen andere mogelijkheid dan de bal in eigen goal te werken. Bij de laatste, uitgespeelde aanval, kon Henri de bal simpel in het lege doel te schieten. Door deze overwinning klimmen wij naar de middenmoot van de 3e klasse. Na de wedstrijd, onder het genot van wat gerstenat, wist de heer Rolfes ons nog even de nieuwe regels van het zaalvoetbal uit te leggen. 1 nieuwe regel is dat er meteen vanaf de aftrap gescoord mag worden….dit biedt perspectief voor de toekomst!

Volgende wedstrijd 24 november om 20:30 in de slag tegen SSA DVC Dedemsvaart.