Bruchterveld 1​ – DETO 1 4-4 (2-1)

Woensdag 25 september 2019
21:30 uur in Sporthal De Slag
Scheidsrechter: dhr. H. van Duren

Coaches: Wim Otten, Klaas Pullen en Gerwin Stegeman

Fotograaf: Harry Bolks

Spelers: Bernard Geertman (doel), Tim v/d Veen, Henri Eggengoor, Gert Nijeboer, Arno Godeke, Jarno de Weerd en Martin Otter

Scoreverloop:
7e min 0-1 (Freek Berkhoff), 14e min 1-1 (Henri), 21e min 2-1 (Gert), 33e min 2-2 (Freek Berkhoff), 43e min 3-2 (Henri), 45e min 3-3 (Herald Hessing), 49e min 4-3 (Jarno) en
50e min 4-4 (Freek Berkhoff).

Bruchterveld begon goed aan de wedstrijd. Met name Henri kreeg in het begin enkele goede kansen om de score te openen en het leek een avond te worden waar wel wat te halen viel. Echter had DETO nog een goede speler achter de hand, Freek Berkhoff, die na 5 minuten het veld in kwam en die de hele wedstrijd bepalend was voor DETO. Na 7 minuten wist hij bij de eerste beste aanval van DETO voor het eerst het net te vinden, 0-1. Toch wisten we hem wel redelijk van scoren af te houden en na 14 minuten was het ook aan onze kant raak. Henri draaide knap weg en wist met een mooie schuiver de 1-1 binnen te schieten. Net voor rust wist Gert met een mooi doelpunt zelfs de 2-1 binnen te schieten en zo stonden we met rust terecht met 2-1 voor.
Na rust een sterker DETO, dat ons ver achteruit drukte en enkele malen zeer gevaarlijk was. Een doelpunt kon dan ook niet uitblijven en het was niet verrassend dat Freek Berkhoff in de 33e minuut weer op de juiste plaats stond om bij een goede aanval van korte afstand de bal in te tikken. Het leek er op dat de ploeg die nu zou scoren er ook met de winst vandoor zou gaan maar nee dus. In de 43e minuut wist Henri uit een spaarzame aanval toch weer goed weg te draaien en binnen te schieten, 3-2 Maar door een fraai schot van Herald Hessing was het in de 45e minuut alweer 3-3. DETO bleef druk houden en mede door goed keeperswerk van Bernard kwamen we gelukkig niet op achterstand. Sterker nog, uit weer een spaarzame aanval wist Jarno een minuut voor tijd de 4-3 te scoren en leek de buit binnen. Daar dacht Freek Berkhoff anders over en met een droge knal vanaf de zijkant scoorde hij in de laatste 30 seconden de 4-4. Bijna hadden we toch nog gewonnen want in de laatste seconde raakte Jarno nog de buitenkant van de paal!
Al met al een mooie, spannende en zeer sportieve zaalvoetbalwedstrijd, waarbij uiteindelijk beide teams wel leven konden met het gelijkspel.