Na een scherpe donderdagavond training onder leiding van Gerjon Otten waren we vast bereid om de 3 punten vandaag mee te nemen uit Vroomshoop. Vorige week een blamage tegen HHC waar we met liefst 7-1 van verloren. Dus we hadden deze week zeker wat goed te maken.

In een gelijkopgaande openingsfase was het toch na vijf minuten spelen al raak voor Vroomshoopse Boys. Via een uitbraak van de Boys wist de spits Koen toch te verschalken in de korte hoek. Later op de zaterdagavond bleek dat Koen beduidend minder moeite had om z’n bierglas klemvast te houden.

Toch kreeg Bruchterveld de beste kansen en wist de achterstand al snel terug te brengen naar 1-1. Via een corner wist Roy de bal met het hoofd te verlengen richting de tweede paal waar Rik de bal binnen kon lopen.

Paar minuten later werd er via goed combinatie spel Rik helemaal vrijgespeeld op een afstand van ongeveer 30 meter van de goal. Die bedacht zich niet en schoot de bal voluit in de bovenhoek. Een geweldige goal en een mooie opsteker voor Bruchterveld die daarmee op een 2-1 voorsprong komt.

We kregen te weinig druk op het goede middenveld van Vroomshoopse Boys waarbij het lastig was om de voorsprong te behouden. En via twee individuele fouten was het toch Vroomshoopse Boys die met een 3-2 voorsprong ging rusten.

Het was duidelijk dat er nog niks aan de hand was en dat hier zeker punten te pakken vielen. Met een tactische omzetting naar 4-4-2 formatie moest het de tweede helft gaan gebeuren.

Maar nog geen tien minuten na rust wist de spits van Vroomshoopse Boys na meters buitenspel te staan de bal achter Koen te werken. Duidelijk buitenspel waarbij inval vlagger Gerwin  terecht de vlag in de lucht stak. Maar de scheidsrechter die nog op het middenveld liep dacht het beter te zien, en zag hier geen buitenspel in.

Nog wat pogingen om terug in de wedstrijd te komen, maar hier kwam verder niets uit. Hierdoor kreeg Vroomshoopse Boys meer ruimte en wist het wel heel gemakkelijk de score naar 6-2 te brengen. Een geflatteerde uitslag, want we gaven de goals vandaag veel te gemakkelijk weg.

Volgende week staat de oefenwedstrijd thuis tegen Den Ham 2 op het programma.

Het weerzien van onze ex-speler/trainer Harold Muis.

Tot dan!

Scribent: Jordy Stegeman