Gisteren werd op sportpark de Noppenweide de derby Bruchterveld – Hardenberg’85 gespeeld. De gasten begonnen met vol vertrouwen en één punt voorsprong aan deze wedstrijd, mede te danken aan een goede serie met o.a. de knappe winst op Bergentheim.
De gastheren daarentegen hadden niet veel vertrouwen getankt met het onnodige verlies vorige week in Marienberg.

Meteen na het eerste fluitsignaal van arbiter Frans Beser trokken de Tricolores ten aanval en dat ;leverde na drie minuten al de eerste grote kans op voor Luc Roeleveld, maar zijn volley uit en stuiterbal ging net voorlangs het doel van doelman Wolbink.
Hardenberg had noodgedwongen enkele routiniers teruggehaald, maar dit bleek niet zo’n gekke combinatie met de jonge spelers.
Na ruim 10 minuten werd een indraaiende corner met het hoofd verlengd en maar ternauwernood van de lijn gehaald. Hierna weer de thuisploeg met harde schoten van Luc en Lesley op de Haar. Maar beide keren stond Wolbink in de weg.
Even later bood de pijlsnelle Roy de Haard een niet te missen kopkans aan Rick Koelman, maar de geslepen spits kopte toch naast. Op slag van rust werd gemakzucht op de achterlijn bijna afgestraft, Koen Godeke redde echter zijn verdediger.
Voor rust ging de strijd redelijk gelijk op en was de 0-0 dan ook voor beide partijen acceptabel na 45 minuten.

Na rust nam Hardenberg toch echt het initiatief en kwamen de Bruchtervelders maar amper gevaarlijk voor het andere doel. De bauwen kwamen in een zetel toen na een corner de bal niet goed werd weggewerkt en Ruben Peltjes met een fraaie boogbal Koen Godeke verschalkte.
Bij de Tricolores moesten de mouwen worden opgestroopt en er zou uit een ander vaatje getapt moeten worden. Dit lukte de thuisploeg echter niet of nauwelijks.
De vaak opkomende linksback Thomas de Boer werd geen strobreed in de weggelegd en kreeg enkele vrije schietkansen.
Een ziedend schot van Rienk van der Veen was eigenlijk het enige wat de Bruchtervelders er tegenover konden zetten.
Niels Lubbers en Tom Odink kwamen in het veld voor Jonne Lambers en Koen Dijk, maar ook zij konden het tij niet keren en ook de 0-2 niet voorkomen.
Roy Meijerink krulde bal uit een corner in één keer in de lange hoek.
Richard Snippe mocht nog even invallen voor Julian Smit, maar de wedstrijd was gespeeld. De 0-3 zat er eerder in dan de 1-2. De Haard was hier dichtbij, maar hij schoot voorlangs.

Al met al een terechte overwinning voor de blauwen, die misschien ook niet supergoed speelden, maar veel meer uitstraalden dat ze wilden winnen ten koste van alles. De fantasieloze Tricolores maakten met name in de tweede helft een povere indruk.
Volgende week spelen de Tricolores uit bij koploper De Zweef. Aanvang 14:45 uur.

HR

Interview met Job Lamberink na afloop:https://www.youtube.com/watch?v=BPwlqP1RSSI

Foto’s gemaakt door Jan van der Veen