Bruchterveld 1 – Gramsbergen 3 2 – 2
Maandag 22 mei 2023 21.30 uur
Sporthal De Slag
Scheidsrechter: Richard Snippe

Spelers: Wouter Huisjes (doel), Gerjon Otten, Arno Godeke, Martin Otter, Tim van der Veen, Bas Waterink, Milan Eggengoor en Henri Eggengoor. Coach: Klaas en Wim

Scoreverloop: 32e min Gramsb 0-1, 33e min Martin 1-1, 36e min Gramsb 1-2 en 41e min Henri 2-2.

De laatste wedstrijd van het seizoen was tevens de afscheidswedstrijd van Henri. Na 14 mooie seizoenen heeft hij besloten om te stoppen met het zaalvoetballen. Het was nog niet helemaal zeker of hij ook de hele wedstrijd ging spelen dat vanwege wat griep en rugklachten maar na het slikken van diverse pijnstillers is het dan toch gelukt. Ook een mooi moment voor Tim na ruim zeven maanden blessureleed kon de shirt met nummer 7 eindelijk weer uit de tas gehaald worden. Halverwege de wedstrijd stond er nog steeds een 0-0 op het scorebord dit was mede te danken aan het uitstekend keeperswerk van Wouter die zelfs meerdermalen de complimenten kreeg van de tegenstander. Wij begonnen de tweede helft goed maar ook keeper Maarten Tromp was voor ons aantal keren een sta in de weg. Toch was het Gramsbergen die de openingstreffer scoorde via de goed spelende Rick Reins. Lang kon de Gramsbergenaren hier niet van genieten want het was Martin die met zijn splinternieuwe zaalvoetbalschoenen de gelijkmaker op het bord zette. Drie minuten later was het toch weer Gramsbergen die de voorsprong nam. Maar toen kwam het mooiste moment van de wedstrijd. Bedolven onder de pijnstillers/doping maakte Henri misschien wel zijn mooiste doelpunt uit zijn zaalvoetbalcarrière. Een prachtig afstandsschot belandde in de kruising achter doelman Tromp. Enkele minuten hierna kreeg Henri een welverdiende publiekswissel en werd de wedstrijd door Richard even stil gelegd en werden bloemen overhandigd. Onder luid applaus van de beide teams en supporters liep Henri glunderend met bloemen in de hand naar de tribune en nam plaats naast vrouw Marina. Hierna hobbelde de wedstrijd naar het einde met een mooie 2-2 eindstand waar beide teams mee konden leven.

Cijfers en feiten Henri

Na afloop in de kantine werd Henri nog bedankt voor al die jaren inzet. Zijn zaalvoetbal carrière begon op 21 oktober 2009 in sporthal De Meet met een wedstrijd tegen Gramsbergen 3 waarin hij na 3 minuten spelen al zijn eerste goal maakte. In totaal speelde hij 170 wedstrijden. Totaal aantal gemaakte doelpunten maar liefst 370. Henri kan terug zien op een mooi zaalvoetbalperiode. Henri bedankt op zijn beurt iedereen voor al die mooie jaren.

Bernard Geertman