Je zou denken dat de spelers van Bruchterveld 1 geleerd hadden van vorige week. Toen konden ze na een slap begin in de tweede helft nog wat repareren, maar daar was gisteren na 45 minuten geen sleutelen meer aan.

De laatste thuiswedstrijd voor de winterstop was tegen De Esch. De Oldenzalers stonden tweede op de ranglijst. Trainer Keuken had zijn manschappen een strijdplan meegegeven, maar dat kon na amper 6 minuten al in de prullenbak toen het scorebord al 0-2 aangaf. Oke, er ontbraken wederom een aantal vaste krachten door ziekte, blessure en schorsing, maar de slappe wijze waarop men dacht De Esch te kunnen bestrijden, leek helemaal nergens op.  Geen duelkracht, matig timen, verkeerd instappen, geen rugdekking. Werkelijk alles leek verkeerd te gaan.
Jammer voor Jesse Godeke (JO19) dat hij nu net in zo’n eerste helft in de basis moest debuteren.
De Esch kon zich naar hartenlust uitleven en de score liep snel op. Bruchterveld kon er slechts één geslaagde aanval tegenover zetten, maar de afronding ontbrak.
De eerste 45 minuten leken eeuwig te duren, maar toen het dan zover was, was de stand al 0-5.
Een ware tragedie diende zich aan.

In de rust ging het in kleedkamer 5 behoorlijk tekeer. Het was Keuken die z’n manschappen bij de les probeerde te krijgen. Hij had wel acht man kunnen wisselen, maar liet het vooralsnog bij eentje.
Robbert Reinders kwam voor Niek Dijk.
Wat Keuken precies heeft gezegd in de rust weet ik niet, maar het had blijkbaar wel effect.
Nu waren de mannen wél bereid voor elke meter te vechten en er korter op te zitten. Keeper Laurens Ensink kreeg nu eindelijk de kans te laten zien waarom hij de nummer één van De Esch is. Met een paar knappe reddingen hield hij de Tricolores van scoren af.
Met nog zo’n kwartier op de klok kwamen Lesley op de Haar en Jesse Veltink in het veld voor Koen Dijk en Jonne Lambers.
Amper een paar minuten later de mooiste goal van de dag. Nick Ros nam een vrije trap op eigen helft snel en passeerde van 60 meter doelman Ensink die op de zestien stond.
Even later pakte hij wel weer knap een vrije trap van Op de Haar, wat trouwens een penalty had moeten zijn (overtreding op  Smit was duidelijk binnen de zestien). Het enige foutje van de verder goed leidende arbiter Robin van Gelder.
De Esch had het slotwoord en zo eindigde deze wedstrijd die nooit een wedstrijd was in 1-6.

Waarom kan niet iedereen het opbrengen zo te starten als in de tweede helft? Er is dit jaar nog één kans te laten zien dat dat dus wél kan, komende zaterdag uit bij Oranje Nassau.
Hopelijk kunnen dan de afwezigen ook weer aansluiten.

De wedstrijdbal werd deze keer aangeboden door Huzink Bouwmaterialen uit Geesteren.

Foto’s van paparazzi Jan van der Veen