De mooiste uitwedstrijd van het seizoen kun je gerust stellen dat was vooraf voor een ieder wel duidelijk, helaas geen Koen, Thijs, Nick (V) en de al wat langer geblesseerden Ramon en Rienk, maar met prima vervangers in de basis. Om 14.30 uur was de aftrap onder leiding van scheidsrechter Hogeweide met zijn assistenten Slot en Altena, veel publiek langs de lijn genietend van de wedstrijd en het prachtige weer, het veld was ( net als de meeste andere velden)  hard en hobbelig, het mooie weer heeft ook zijn “keerzijde”. Voor de wedstrijd beide trainers nog even gepolst met de vraag wat ze er van verwachten, beide gingen voor de winst uiteraard maar hoopten op een mooie pot.

Vanaf de aftrap was direct al wel duidelijk wat de intenties waren van trainer Keuken, ver van de eigen goal de Tricolores onder druk zetten, de Bergentheimers deden exact wat hun trainer had opgedragen, Bruchterveld kwam er maar zeer moeizaam uit. Keeper op de Haar ( prima wedstrijd) had het druk, ooit is eens bedacht dat de bal in een groot doel moet, twee palen en een dwarsligger, breedte 7.32 meter bij een hoogte van 2.44 meter, met daar achter een net, lijkt vanaf een meter of 10 niet moeilijk maar de Groen-Witten hadden daar ( net als de meeste clubs..) heel veel moeite mee. Reddingen van op de Haar, buitenkant paal, onzorgvuldigheden en noem maar op het bleef 0-0. Bijna al het gevaar van Bergentheim kwam van die linkerkant, we hadden daar geen goed antwoord op.

Heel spaarzaam kwam Bruchterveld ook op de helft van Bergentheim, een snelle aanval van Bruchterveld werd in de kiem gesmoord omdat er een Banthum speler heel slim op de grond bleef liggen. Links en rechts wat gele kaarten, waar een Banthum speler ook zijn tweede had kunnen krijgen by the way.. Bruchterveld bleef onder druk staan maar in minuut 40 breekt de eeuwen oude, ijzeren wet in het voetbal in: als je de bal er zelf niet inschiet valt die aan de overkant, en dat is wat gebeurde. Na 40 minuten krijgt Roeleveld in de 16 de bal met enig (hand) fortuin mee, schoot goed in maar Pullens redding was uitstekend, de bal komt terug en Smit schiet de bal droog onder in de hoek, 0-1 tegen de verhouding in maar daar zaten de Bruchtervelders niet mee uiteraard,..!

Na de rust weet Bruchterveld de Banthummmers ietwat te temmen het lijkt een iets meer gelijk opgaande wedstrijd te worden, Bruchterveld moet, noodgedwongen, wat wisselingen toe passen, maar weet Bergentheim wat op afstand te houden en zelf ook wat speldenprikken uit te delen. Met nog 15 minuten te gaan klopt Bergentheim weer op de deur een paar goede aanvallen worden nog afgeslagen maar wie anders dan good old Hakkers zet zelf een aanval op krijgt de bal keurig terug gekaatst en schiet onhoudbaar in, 1-1 een mooie goal eerlijk is eerlijk. Direct daarna begint de wedstrijd wat te ontvlammen, scheidsrechter Hogeweide moet ingrijpen en stuurt Plaggenmarsch van het veld na een elleboogje van de week, nog een paar domme gele kaarten die volgen aan beide zijden, maar uit de hand en onsportief was het zeker niet.

Bergentheim wil zijn jaarlijkse feestdag toch luister bijzetten en zet nogmaals aan, de Bruchtervelders kunnen het niet meer aflopen en het onvermijdelijke gebeurd met nog 15 minuten te gaan krijgt Plaggenmarsch ( Jeffrey) net even wat teveel ruimte en schiet de bal diagonaal in de verre hoek 2-1 voor de Groen-Witten, staan we tegen 10 man toch op achterstand. De Tricolores proberen de wedstrijd nog een keer te kantelen maar dit lukt in de resterende tijd niet meer jammer genoeg. Na 90 minuten het eind signaal, en we staan weer met lege handen, dat is balen maar we moeten erkennen dat Bergentheim vandaag beter was en verdienen de felicitaties, zoals het er nu op lijkt komen we elkaar volgend seizoen weer tegen en dan zullen we het gewoon weer opnieuw moeten proberen, aans is d’r niet van….!

De komende week staat Wilhelminaschool ons te wachten 14.30 uur op Sportpark de Noppenweide, u bent van harte welkom..!!

BS

Interview met beide trainers:https://youtu.be/QbHzoU73jLA

Foto’s van Jan van der Veen: