De voortekenen waren goed. Banthum 2 uit. En daar hadden we nog appeltje mee te schillen gezien de thuiswedstrijd. Het vervolg van de dag gaat via een potje voetbal kijken tussen de 1e elftallen van beide clubs. Dat is dan wel 4de klasse niveau, maar goed.
En daarna zouden we het centrum van Banthum induiken met een opwarmer/housewarmer bij Robbert z’n plaza. En dan de brug over, rechtsaf, handje aan de vangrail en op Veenlust an. Alwaar we een bierproeverij zouden ondergaan van de plaatselijke brouwer Roy Broekroelofs.
Zag dit er op voorhand al uit als een prima affiche en invulling voor een grandioze voetbaldag, bleek het ook nog eens prachtig mooi weer te worden. De perfecte ingrediënten zou je zeggen…
Maar zie daar dan ook misschien wel de redenen voor een bijzonder matige vertoning van onze kant in deze wedstrijd. Tijdens de warming-up al een gehoorde opmerking, veld is wel wat stroef of niet? Ja, en het afwerken gaat ook al langzaam… de voorbespreking en insteek vlak voor we het veld op gaan laat nog wel blijken dat we er voor willen gaan.
Eenmaal in het veld komt er van heel veel dingen niks terecht. Korte ballen naar elkaar gaan met de verkeerde snelheid. We zoeken het vanaf de opbouw toch vrijwel allemaal diep, maar die ballen krijgen we niet bij een medespeler. Aansluiten lukt daarmee niet volledig, Banthum heeft de bal en krijgt zodoende voldoende ruimte om wel via een paar passes de diepte te zoeken. En weten daar wel hun buitenspelers te bereiken. Ze creëren behoorlijk wat mogelijkheden en kansen. Wij geen een. 0-0 bij rust.
Dus in principe niks aan de hand, maar achteraf was het leed al geleden. We gaan derhalve iets anders spelen qua bezetting in het veld en zetten direct alle wissels in. In de eerste 5 minuten krijgen we 1 aanval goed op de mat en wordt het gevaarlijk voor de goal. Dat blijkt toch te weinig om het vertrouwen in een goede afloop terug te krijgen. Het zakt weer gauw weg en door 2 momenten van onoplettendheid en ongelukkigheid vallen er 2 doelpunten voor de Green Pride. We komen echt niet meer in de wedstrijd en uiteindelijk valt ook het derde doelpunt nog voor Banthum.
Doodzonde dat we niet thuisgaven deze dag. Het had zo mooi kunnen wezen. Blijkt achteraf, uiteraard had onze alwetende leider dat al gezegd, dat we toch nog een plekje zijn gestegen op de ranglijst. Een schrale troost, waar we niet veel aan hebben. Op naar de volgende wedstrijd, dit is een incident geweest!
Ik heb qua input genoeg om verder te gaan met een verslag van de activiteiten na de wedstrijd…. maar dat houden we maar voor onszelf.

Auteur: SpeBi OG