Eindelijk de hervatting van de competitie en wel met een thuiswedstrijd tegen buurman Mariënberg.
De kanaalbewoners zijn de afgelopen jaren een soort van Angstgegner geworden (onze oosterburen  hebben daar van die mooie woorden voor). Vaak het betere van het voetbal maar toch verliezen of maximaal een gelijkspel.

Vandaag was het niet veel anders….
Onder leiding van Apeldoorner arbiter Bram Leeflang begon de wedstrijd prima voor de Tricolores.
In het eerste kwartier waren er meerdere kansen om de score te openen. Ook een penalty wegens hands zag Leeflang niet en even later stond de paal een treffer van Roeleveld in de weg.
En dan weet je het met Mariënberg. Met de sluwe oude vos Hofsink en de razendsnelle en balvaardige Wesley Willems voorop is elke counter een groot gevaar. De eerste keer dat men ueberhaupt voor de Koen-goal kwam was het raak. Hoe? Dat hebben er maar weinig gezien. Het was een rare kluts die uiteindelijk via Wesley Willems doel trof, 0-1.
Ook daarna een eenrichtingsverkeer, maar via de counters was Marienberg gevaarlijker dan Bruchterveld.
Vlak voor rust klapten twee Bruchtervelders op elkaar en wel zodanig dat Thijs Nijman na de rust in de kleedkamer achterbleef. Matthijs Jonkeren beleefde als vervanger zijn officiële debuut voor het eerste.
Na de rust eenzelfde beeld. En opnieuw de gasten die scoorden. Weer een scherpe counter, te vroeg uitstappen, de voorzet van Willems met dit keer de oude vos zelf als doelpuntenmaker.
Een prima aanval over links na een uur spelen en Rutger Dijk aan het eind verdiende meer dan de inzet die net naast ging.
Daarop wederom een gevaarlijke bal van de gasten. Dit keer een vrije trap van Dennis van der Veen die knap gestopt werd door onze Koen.
Luuk Benjamins kwam voor Koen Dijk als extra aanvallende impuls.
Marienberg moest verder achteruit en de Tricolores namen meer risico’s. Een fijne steekpass van Lesley op Luc Roeleveld en de bal belande snoeihard op de lat boven Jelle Brinks, maar op de rebound van Benjamins was hij kansloos, 1-2.
Tijd genoeg voor de gelijkmaker, maar de 1-3 was bijna een feit, maar Maikel Ros herstelde z’n eigen fout.
Met nog zo’n 10 minuten te gaan maakte ook Tom Richterink z’n officiële debuut en ook Jorben de Lange kwam in het veld. Jeugdige Bruchtervelders die de inzet en wil tonen om aan te willen haken. Super belangrijk voor de club, maar je mag niet verwachten dat zij het tij opeens doen keren.
Toch was het Jorben die na een vrije trap uit een onmogelijke hoek de bal vanaf de achterlijn nog op de binnenkant van de tweede paal wist te koppen. Geen verdiende 2-2 dus, ook niet na nog een grote kans voor Benjamins, die de bal hard en hoog over het doel van Jelle pegelde.

Conclusie: ruim 90 minuten voetbal op een hobbelig veld, niet in het voordeel van de voetballende ploeg.  De Tricolores voetbalden bij vlagen niet slecht, ongeveer 80 minuten balbezit. Drie ballen op paal en lat, maar bijna geen ballen binnen de palen. Het shirt van Brinks was niet bezweet en kon zo weer in de kast.
En als je wilt winnen kun je combineren wat je wilt, maar de bal moet gewoon tussen de palen en ook in het netje. Die trekker moet over gehaald worden. Doe je dat niet, dan kun je van elke ploeg verliezen, ook van Marienberg dat geen wonderploeg heeft, maar wel doet wat ’t goed kan en dat is counteren.
Uiteindelijk wint dus de ploeg die de ballen in het netje legt dus terecht.
Vervelende conclusie, maar zo is ’t dus wel.
Voor Bloemendal een lastige taak om de negatieve serie om te buigen. Komende zaterdag oefenen we uit tegen Lemelééééé!  De week erop thuis tegen DES, weer zo’n cruciale wedstrijd.

HR

Na afloop het interview met coach Bloemendal: https://youtu.be/6uTJTNNiQ48