Hallo voetbalvrienden!

Afgelopen zaterdag is er toch nog abrupt een einde gekomen aan een seizoen dat verliep met pieken en dalen. Een zeer sterke voorbereiding en dito 1e periode werd gevolgd door een veel mindere 2e periode. Gezamenlijk werd besloten dat de 3e periode toch anders zou moeten, om zodoende nog kans te hebben op het welbekende toetje en mogelijke promotie naar de begeerde 3e klasse. Echter… na de misstap van vorige week hadden we het pakken van een periode niet meer in eigen hand, toch waren we er zaterdag nog heel erg dicht bij. Een knotsgekke zaterdag waarop veel gescoord werd, maar spijtig genoeg ook op een andere weide dan de door ons zo geliefde Noppenweide.

Aan het einde van een voetbalseizoen is het spijtig genoeg ook vaak tijd om afscheid te nemen. Om uiteenlopende reden, zij het gedwongen of ongedwongen, kiezen spelers of stafleden voor een andere invulling van de zaterdag of besluiten de voetbalkunsten op een ander niveau te etaleren. In sommige gevallen komt een voetbalcarrière wel heel abrupt ten einde. Zo werden we na de winterstop op een dinsdagavond erg onaangenaam verrast door Martijn Huisjes. Hij kondigde aan te moeten stoppen met voetballen als gevolg van overmatige slijtage aan zijn heup. Een donderslag bij heldere hemel… Een afscheid dat je niemand gunt en al helemaal niet iemand die zoveel betekent (heeft) voor de club! Gelukkig blijft Martijn aan onze club en ons team verbonden, want hij heeft aangegeven volgend jaar als leider te willen fungeren!

Daarnaast hebben Bas Waterink en Ben Fokke aangegeven te stoppen bij het eerste elftal, een aderlating van jewelste, maar de keuze is wel begrijpelijk. Ook deze mannen zijn jarenlang van waarde geweest voor onze club en ons elftal en blijven hopelijk nog veel geziene gasten op ons sportpark. De één om zijn schoonzoon te aanschouwen en de andere hopelijk als spelend lid!

Voor Martijn is het plan opgevat om een afscheidswedstrijd te organiseren, waarbij er tevens een moment genomen wordt voor het afscheid van Bas en Ben. Martijn zal voor deze wedstrijd een dreamteam samenstellen en zij zullen de degens kruisen met het huidige eerste elftal. De datum die hiervoor geprikt is, is vrijdagavond 26 Mei. De avond zal starten om 19:00, het overige programma zal binnenkort te vinden zijn op de website!

We willen iedereen van harte uitnodigen om de 26e Mei in grote getale naar ons mooie sportpark te komen om deze avond mee te beleven. Er is na de wedstrijd ruim de tijd om met oude of nieuwe bekenden bij te praten onder het genot van een hapje en drankje.

Tot de 26e!

Groeten,