Na dit seizoen, zaterdag of een paar weken later, nemen er enkele personen afscheid van het 1e elftal.

Bert Smit heeft over elke persoon hieronder iets geschreven. Het is het lezen waard !

Bert bedankt!

Afscheid spelers en staf Bruchterveld 1

Zaterdag a.s. zullen een aantal spelers en stafleden afscheid nemen van ons vlaggenschip bij de Tricolores, als we de geleerden moeten geloven hoeft dit nog niet de allerlaatste wedstrijd van het seizoen te zijn voor Bruchterveld 1 maar we zullen zien hoe dit verloopt. Een zevental personen hebben aangegeven dat dit het laatste seizoen voor hen is bij Bruchterveld 1, voor een ieder is het een eigen afweging, redenen zijn blessures, andere club, andere invulling op de zaterdagen, gebrek aan tijd enz. , feit is wel dat we deze mensen gaan missen binnen de club maar ook zeker binnen het team. Marco Borsato ( misschien nu niet het beste voorbeeld…😉) zong ooit eens “Afscheid nemen bestaat niet”, dit geldt ook voor jullie allen, we hopen dat jullie, op de één of andere manier, betrokken blijven bij onze mooie club Bruchterveld. Het team zelf zal jullie nog uitgebreid in het zonnetje gaan zetten maar bij deze alvast een voorschotje, in willekeurige volgorde:

Verzorgster / fysiotherapeut Esmee Schoemaker, ik had de keuze uit verschillende foto’s maar juist deze viel op doordat ze een speler van de tegenpartij helpt, een Banthummer zo te zien…, maar dat is wat Esmee typeerde, naast haar kundigheid uiteraard, ook altijd oog voor het sociale, voor een ieder binnen de club maakte ze altijd wel even tijd en dat werd zeer gewaardeerd, over niet al te lange tijd staat ze met zoonlief wel weer langs de lijn….dank Esmee..!

Gert Veneman was een aantal seizoenen assistent trainer, de hoofdtrainer wist exact wat hij aan Gert had, duidelijk, rustig, betrouwbaar en een goede en positieve kijk op voetbal, maar in Gert schuilt ook nog altijd de voetballer eentje die altijd fanatiek was, rustig buiten het veld maar binnen de lijnen o zo “enthousiast” zal ik maar zeggen, kijk em eens staan op die tweede foto…..!! Gert dank en we zien je ongetwijfeld langs de lijn.

Marco van Laar maakte aan het begin van het seizoen zijn minuten in het eerste, jaren geleden begon Marco bij de jongste jeugd maar toen een aantal jaren gestopt om als senior weer aan te sluiten eerst bij tweede toen eerste. Robuust is het eerste wat in ons opkomt, daarnaast een ijzeren mentaliteit, tijdgebrek was de reden, maar we hopen je t.z.t. weer te verwelkomen.

Trainer Job Lamberink heeft Bruchterveld tijdig laten weten een andere uitdaging aan te gaan, te weten zijn oude liefde Sportlust Vroomshoop, daar in Vroomshoop erg blij wij wat minder…., Job was en is een zeer gedreven trainer / coach, jong en ambitieus, en zeer open naar spelers en supporters, dat hebben we hier zeer gewaardeerd Job en we bedanken jouw inbreng en kundigheid voor het team maar ook als club, zie ons daar nu eens staan op die 5e plek zo trots boven die anderen…mede jouw verdienste, we wensen je heel veel succes de komende jaren en hopen dat we je nog een keer terug zien op de Noppenweide.

Ook Nick Ros heeft aangegeven te stoppen bij het eerste elftal, ’s morgens nauwelijks kunnen opstaan / lopen omdat je zulke zere enkels  hebt is geen pretje, en dat is voor onze eerste elftal erg jammer, en natuurlijk voor jou zelf helemaal vervelend. Nick heeft verdedigend op meerde plekken gestaan, maar als  linksback en grote aanjager zagen we hem toch het liefste, opkomen langs die linkerkant, zijn tegenspeler puffend achter hem aan, prachtig, of even kiezend voor een mooie Nick (C)Ros bal bij onze rechtsbuiten op het stropdasje, geweldig. Misschien nog aanhaken op een wat ander niveau is nog een optie…dank Nick!

Komen we bij de “oudere garde” uit, de aimabele Niels Lubbers, volgens pa Lubbers zo’n 13 of 14 jaar in het eerste gepeeld, die eerste foto als jochie van 8 met de tas naar de voetbal mooi hé… altijd 100% liefhebber geweest, en dat straalde je ook uit, aan Niels denkend, goede speler, prima techniek en neusje voor de goal, altijd nog even dat laatste tikkie zodat die bal er in ging, als middenvelder / aanvaller in de officiële wedstrijden sowieso al 50x zag ik op de voetbal app, maar alles bij elkaar zullen dat er veel meer zijn,  voor de jongere spelers altijd een positief woord, dat werd zeer gewaardeerd Niels door die jonge garde, daarvoor dank..!! Ik heb begrepen dat je graag wilt aansluiten bij het tweede, kunnen die nog mooi gebruik maken van jouw ervaring en ongetwijfeld de doelpuntjes links en rechts, succes!

Last but not least Rienk van der Veen, zo’n 18 seizoenen in de hoofdmacht….., zijn dat de meeste seizoenen in Bruchterveld 1.. Harry Bolks en Henk Veneman, willen jullie daar eens naar kijken? Lijkt mij wel, die eerste foto was nog in zwart wit is door pa Jan ingekleurd…😂, jarenlang was Rienk een bepalende speler bij onze mooie club, karakteristieke speler, altijd voorop in de strijd, goede techniek en heel oneerbiedig gezegd “een bloed fanatieke hond”  of het nou een doordeweekse training was, een oefenpotje in weet ik waar of een wedstrijd om het eggie Rienk ging voorop,… eerlijk gezegd heeft hem dat ook wel wat kaarten opgeleverd in zijn carrière, ik denk dat ook niemand dat meer evenaart…..haha, beste Rienk het team zal je uitgebreid bedanken voor je inzet voor het elftal en de club maar vanaf deze plek dank voor alle mooie jaren, het ga je goed…!!

BS