HHC 7 – Bruchterveld 1​ 2 – 3 (0-2)

Dinsdag 30 oktober 2018
20:30 uur in Sporthal De Slag
Scheidsrechter: dhr. L. van Meenen (Slagharen)

Spelers: Bernard Geertman (doel), Tim v/d Veen, Henri Eggengoor, Jarno de Weerd, Harry Bolks, Arno Godeke en Gert Nijeboer

Technische staf: Coach: Wim Otten, assistent coach: Gerjon Otten, leider: Marcel Rolfes

Scoreverloop: 20e min 0-1 (Gert), 21e min 0-2 (Gert), 28e min 1-2, 29e min 1-3 (Jarno), 43e min 2-3

Met de volle winst, 12 punten uit 4 wedstrijden, moesten we tegen laagvlieger HHC7. HHC7 dat is oppassen geblazen, als we goed in ons geheugen graven weten we dat het een stugge tegenstander is waar wij het altijd moeilijk tegen hebben. Dus van onderschatting zou geen sprake mogen zijn, toch?
HHC begon uitstekend aan deze wedstrijd en ging direct al vol in de aanval. We probeerden wel om het tij te keren, maar dat lukte niet echt. Aanvallend werden wij niet echt gevaarlijk en verdedigend ging er ook nogal wat mis. HHC kreeg een aantal riante kansen, maar gelukkig was Bernard in vorm en hield zijn doel schoon. In de 20e minuut wist Gert binnen 1 minuut via 2 snelle uitvallen even zo vaak te scoren. Tegen de verhouding in kwamen wij zo ietwat onverwacht op een 0-2 voorsprong. HHC bleef niet bij de pakken neerzitten en ze kregen vele kansen, maar Bernard bleek in bloedvorm. Alle ballen werden op onnavolgbare wijze gepareerd en hij hield de 0 in de 1e helft.
In de 28e minuut wist HHC wel de terechte aansluitingstreffer te maken. Binnen 1 minuut herstelde Jarno de marge van 2 doelpunten weer door de keeper met een slim balletje te passeren, stand 1-3. Toen HHC 7 minuten voor tijd weer scoorde werd het nog echt spannend. In de slotfase werd er niet meer gescoord, eindstand 2-3. Gelukkig voor ons, want HHC had toch de meeste en beste kansen gehad. Een gelijkspel was zeker verdiend geweest, maar daar hadden wij geen boodschap aan en zeker Tim niet, want nu kan hij zijn buurman nog een weekje plagen met de ‘gestolen’ punten.
Met deze gelukkige overwinning hebben wij de koppositie weer overgenomen. 15 punten uit 5 wedstrijden is een ongekend goed begin. Tja, als je slechte wedstrijden ook al wint ….