Het is weer een zaterdag en het 2de van Bruchterveld speelt een uitwedstrijd. Deze is bij de Zwolsche Boys 3, dus een aardig stukje rijden vanaf de Noppenweide. Na een week van slechte opkomst op de trainingen en enige pijntjes bij spelers was het donderdag weer sprokkelen voor spelers. De goede start wouden we absoluut nog doorzetten. Door het aanvullen van spelers uit het derde elftal konden we toch met genoeg man op pad. Maar liefs 4 spelers waren er extra nodig om het elftal compleet te krijgen. Echter werd er al zachtjes gesproken over een mogelijk unicum voor het T’widde. 9 punten uit 3 eerste wedstrijden is nog nooit voorgekomen zover men weet.

Na dus een lange rit vanaf de Noppenweide kwamen we aan in Zwolle. De tenues werden weer uit de tas gehaald en verdeeld op nummer. De mouwen werden even flink opgestroopt  voor een goede warming-up. Die drie punten gingen hoe dan ook mee terug naar Bruchterveld! De warming-up was zorgvuldig klaar gezet door een geblesseerde speler die mee was gereisd.

Vol vertrouwen liepen we het veld op om tegen de Boys te beginnen. Echter werd de toss verloren door onze aanvoeder en begonnen we met een kleine achterstand aan de wedstrijd. Spijtig genoeg was het ongeluk voor de Bruchtervelders nog niet over. Na wat miscommunicatie achterin en slecht uitverdedigen van de laatste man kwam de spits van de Boys vrij door. Deze kon vrij door dribbelen en wist de keeper van Bruchterveld te passeren. 1-0 achter dus er was werk aan de winkel voor de Bruchtervelders. Iedereen was wakker en we gingen met goede moed verder. De bal werd goed in de ruimte gespeeld die we kregen aan de zijkanten. Even later werd het goede voetbal beloond en werd de bal in de lange hoek geschoten bij de Boys. De spits van Bruchterveld werd goed bereikt via het middenveld en maakte een fraaie actie naar binnen. 1 -1 en het vertrouwen groeide voor de Bruchtervelders. Het balbezit was voor de uitploeg en die creëerde ook de kansen. Dit werd nogmaals beloond met een goal, wederom door de zelfde spits van Bruchterveld. Ook hier werd weer naar binnen gedribbeld en kon de spits aanleggen. Er kwam een rare stuiterende bal van zijn voeten. De keeper van de Boys kon de bal dus niet stoppen want op het laatste moment stuitert de bal op, deze gaat over de handen heen en komt tegen het net aan. 2-1 was de stand en hiermee gingen we ook de rust in.

In de kleedkamer werd er besproken om onszelf het niet te moeilijk te maken. Simpele ballen en geen risico’s nemen was de opdracht. Ook werd er benoemd dat de Boys hoogstwaarschijnlijk veel druk gingen zetten en direct aan het werk gingen om de score weer recht te trekken.

De tweede helft begon en de Boys gingen inderdaad voorwaarts. Door het iets anders neer te zetten kreeg Bruchterveld  de eerste 10 minuten van de tweede helft geen grip op de thuisploeg. De boys kregen redelijk wat kansen maar deze werden gelukkig altijd nog net op tijd voorkomen. Door snelle aanval van Bruchterveld ontstond er een hoekschop. Deze werd goed genomen en de keeper van de Boys bleef op de lijn staan. Doordat de keeper bleef staan was er ruimte in de midden waar de bal ging vallen. Deze ruimte werd benut door een Bruchterveldse middenvelder. Het hoofd ging tegen de bal en die raakte het net achter de keeper. 3-1 was de stand en dat zorgde voor een kleine deuk bij de thuis ploeg. Bruchterveld begon weer te voetballen en houden de bal weer vast. Het leek of de thuisploeg de hoop een beetje had opgegeven. Uit een mooie diepte bal vanaf het midden werd er een halfspeler iets de diepte in gestuurd. De speler uit het derde nam de bal op de borst en controleerde de bal perfect. Na iets meenemen kon de Bruchtervelder aanleggen. De bal werd sierlijk langs de keeper van de Boys getikt! 4-1 werd de stand en de buit leek binnen. Echter werd er na de aftrap nog een klein offensief ingezet door de Boys. Bruchterveld moest weer iets achteruit en kwamen weer onder druk. Gelukkig ging het tot laat in de tweede helft goed en werd er 5 minuten voor tijd pas iets terug gedaan door de Boys. Na een voorzet kwam de bal voor de voeten van een spits en deze kon makkelijk binnen tikken. 2-4 werd de stand maar voor de laatste goals die nodig waren was er gelukkig geen tijd. Tijdens een laatste aanval van de Boys raakte er een Bruchtervelder geblesseerd en vond de scheids het welletjes. De punten konden in de tas mee naar Bruchterveld. Het unicum was er en dat zorgde voor veel vreugde bij de spelers. Het resultaat was mede  te danken aan alle jongens die van andere teams mee deden.

Aankomende zaterdag staat er niks op het programma. Er is dus genoeg tijd om goed voor te breiden voor een belangrijke komende pot. Op de 23e wordt er gespeeld tegen de medekoploper op het sportpark de Noppenweide. De wedstrijd start om 12:15. Ook bij deze pot gaan de Bruchtervelders voor de 3 punten, minder is geen optie.

Auteur: Frank Altena