De wedstrijd tegen laagvlieger NWVV uit Nieuw-Weerdinge  zou voor Bruchterveld een mijlpaal kunnen worden.
Dankzij archivaris Henk Veneman werd deze week namelijk bekend dat de eerstvolgende overwinning de 500ste competitiezege zou zijn.

Het begin van de wedstrijd was matig. Het eerste gevaar kwam pas na een minuut of twintig met een vrije trap van NWVV die door Wouter Huisjes goed werd gepareerd.
De eerste goede aanval van Bruchterveld was ook meteen een goal. Via Nick Ros en Rienk van der Veen kwam de bal bij Martijn Huisjes en diens voorzet wed door Lesley op de Haar prima in de kruising gedeponeerd.
Slechts enkele minuten later stond Nick Ros opnieuw aan de basis van een doelpunt. Nu werd zijn rush en voorzet door Jarno Otter afgerond.
Martijn Huisjes leek de 3-0 te maken maar zijn lob werd door Elwin Poede van de lijn gehaald. Twee minuten later was het dan toch weer raak. Niels Lubbers lette goed op en onderbrak de opbouw van een verdediger, zijn simpele tikje langs de doelman was voldoende voor de 3-0.
Op slag van rust had Rob Lubber de gevaarlijke Marko Mihalj over het hoofd gezien bij een terugspeelbal. Wouter Huisjes en Berjan Altena konden hem met veel moeite van scoren afhouden.

Na rust direct weer een kans voor Martijn. Zijn kopbal was te zacht. Koen Otten kreeg even later dé kans op 4-0, maar zijn penalty (na een overtreding op Op de Haar)  werd door keeper Rick Poede netjes uit de hoek getikt.
Robbert Reinders kwam voor de licht geblesseerde Altena. Otter schoof door naar de backpositie.
Mihalj kreeg opnieuw een grote kans, nu na nonchalance aan de kant van Van der Veen.  Wouter Huisjes wist de topscorer van NWVV echter ook nu van scoren af te houden.
Roy Supèr dacht met een strak schot de 1-3 te maken, maar ook nu stond Huisjes goed.
Trainer Keuken bracht met Rob Meijerink en Bas Waterink twee verse spitsen voor Niels Lubbers en Martijn Huisjes.
Na zo’n 60 minuten was het Roland Strijker die de 4-0 maakte. Hij werd strak aangespeeld door Van der Veen en haalde flink uit.
Hierna kwamen er meerdere mogelijkheden om de score verder op te voeren.
Maar Van der Veen, Meijerink en Waterink kregen de bal niet in het net.
Net toen iedereen dacht dat de 4-0 de eindstand zou worden, vestigde arbiter Vos nog even de aandacht op zich, door in plaats van een hoekschop een penalty cadeau te doen aan de gasten.
Drazen Jacodic wist hier wel raad mee.

Eindstand 4-1, waar het ook met gemak 9-3 had kunnen zijn.
Maar wederom 3 punten erbij. Volgende week de lastige uitwedstrijd bij vv Avereest.

Opstelling:
Huisjes, Otten, R.Lubbers, Ros, B. Altena (52’ Reinders);  Otter, Van der Veen, Strijker; N.Lubbers (58’ R.Meijerink), M.Huisjes (58’ Waterink), Op de Haar.

DSC08516 DSC08519 DSC08520 DSC08526 DSC08536 DSC08545 DSC08549 DSC08554 DSC08568 DSC08577 DSC08590 DSC08600 DSC08604 DSC08614 DSC08619 DSC08629 DSC08639 DSC08641