Bruchterveld speelde in de eerste ronde van het Protos Weering Zaalvoetbaltoernooi in de sporthal in Veenoord.

Er was door supportersvereniging Tricolore een bus geregeld, echter hier werd maar matig gebruik van gemaakt.
Toch jammer. Een hoop kosten gemaakt voor slechts een dertigtal mensen.

De spelers die het vanavond moesten doen: Koen Godeke; Rob Lubbers, Jarno Otter, Nick Ros, Robbert Reinders, Niels Lubbers, Rienk van der Veen en Lesley op de Haar.

Eerste tegenstander was Twedo (zondag 3e klasse). De naam Twedo komt van het woord Tweelingdorp, hetgeen Veenoord is samen met Nieuw-Amsterdam.
Twedo bleek een goed voetballende ploeg. Na een vroege achterstand kwam Bruchterveld via Lesley terug tot 1-1 en door een vrije trap te verlengen bracht Niels de 2-1 voorsprong op het scorebord. Aan beide zijden werden nog kansen onbenut gelaten (mede door goed keeperswerk van Koen) en daardoor waren de eerste drie punten een feit.

Hierna was Zandpol de tegenstander. De zondag 5e klasser had tegen Hoogeveen al laten zien, dat het wellicht niet de beste ploeg heeft, maar met de nummer 10 een irritante maar ook zeer gevaarlijke spits in huis heeft.
Na een curieus doelpunt van Zandpol, wat door de arbiter niet als doelpunt werd bestempeld, nam Bruchterveld wél de leiding door Lesley, die even later ook de 2-0 aantekende.
Toch kam het taaie Zandpol weer terug tot 2-1.  Toen Rienk de fraaie 3-1 maakte leek het beslist. Toch werd het nog 3-2. Jarno bepaalde echter de eindstand op 4-2.

Met 6 punten uit 2 wedstrijden ga je dan goed gemutst de kleedkamer in.

Tijdens de wedstrijd die hierna kwam, Twedo – SVV’04 (1-1 stand) werd echter een speler van Twedo onwel. Zodanig dat reanimatie noodzakelijk bleek.  Hij werd met een ambulance naar het ziekenhuis afgevoerd, waar hij in coma werd gehouden.
Het toernooi in Veenoord werd meteen afgelast.  De wedstrijden van Bruchterveld tegen Hoogveen (zat) en SVV’04 werden dus niet meer gespeeld.

Op de website van Protos Weering staat meer info.
De laatste berichten van vanmorgen zijn dat de speler ontwaakt is en het naar omstandigheden redelijk goed met hem gaat.

Namens spelers, staf, bestuur  en supporters van vv Bruchterveld wensen wij hem een spoedig herstel toe!

De organisatie heeft, mede in overleg met de leiding van de betreffende teams, bepaald dat Hoogeveen en Bruchterveld als resp. nummers 1 en 2 doorgaan naar de volgende ronde. Beide teams hadden nl de volle 6 punten uit 2 wedstrijden behaald, waarbij het doelsaldo van Hoogeveen ietsje beter was.

Bruchterveld mag nu vrijdagavond 30 dec aantreden in sporthal de Citadel in Dedemsvaart tegen achtereenvolgens Klazienaveen (2e kl. zat), Staphorst (hoofdklasse zat), SC Lutten (3e kl. zat) en SV Dedemsvaart (3e kl. zon).
Een pittige indeling, maar er valt niets te verliezen, alleen maar te winnen!
Het begint om 18:00 uur.

Succes !!

(NB: foto in de kop is een oude foto).