SV Dedemsvaart 2 – Bruchterveld 1 6-0 (2-0)

Woensdag 19 februari
20:30 uur Citadel te Dedemsvaart
Scheidsrechter: Dick Wessels

Spelers: Koen, Martin, Gert (c), Roelof, Jarno, Tim
Leiders: Wim, Klaas en Bernard

Scoreverloop: 5e min 1-0, 25ste min 2-0, 27ste min 3-0, 33ste min 4-0, 36ste min 5-0, 39ste min 6-0

Vandaag spelen we tegen de koploper van de competitie, tenminste als je naar verliespunten kijkt. Wij moeten nog flink aan de bak om ons te kunnen handhaven in de middenmoot. De vorige wedstrijden tegen het sterke Dedemsvaart kenmerken zich door veel verdedigend spel en enkele uitbraken van ons. Hier hebben we al veel succes mee geboekt want we hebben in de vorige 3 wedstrijden niet verloren van deze tegenstander. Helaas verliep dat vandaag anders.
Zonder Henri, Arno en Bernard, maar met gastspelers Roelof Richterink en Koen Godeke probeerden we dezelfde tactiek als de vorige wedstrijden te hanteren. Helaas wist Dedemsvaart toch al vroeg het eerste doelpunt te scoren en dat was nou net niet de bedoeling. We bleven goed verdedigen en loeren op een kans om uit te breken. Dit lukte maar spaarzaam en helaas konden we de 1-0 niet vasthouden tot de rust. Vlak voor het rustsignaal werd het 2-0.
In de rust pepten we elkaar nog even op, blijven loeren op de kansen, de bal directer te spelen en proberen de bal voorin wat langer vast te houden. Dit lukte maar deels, want na ruim 2 minuten lag de 3e goal achter Koen in het net. Wij konden verder geen vuist maken en Dedemsvaart kon uitlopen naar een 6-0 voorsprong. Op het eind kregen we nog wat ruimte, echter konden Roelof en Martin de bal niet tussen de palen krijgen bij een vrije schotkans. Jarno was nog het meest dichtbij een doelpunt, maar zijn inzet belandde op de paal.
Een wedstrijd om gauw te vergeten, volgende week strijden we als nummer 6 van de ranglijst om plek 5 tegen HHC 4. Samen met nog 4 andere teams lijkt deze plek het hoogst haalbare.