Bruchterveld wint verdiend in en tegen Wilsum

Vandaag was het voor de mannen van trainer Keuken een belangrijke pot in Wilsum, beetje vergelijkbare club, 3 senioren teams en net als wij een 65+ team voor op de zaterdagmiddag, en bijna van elke leeftijdsklasse een jeugdteam.

Belangrijk omdat Bruchterveld zich wil mengen in de kop van de 4e klasse en Wilsum moet daar vandaag, hoe vervelend ook voor de sympathieke club, de dupe van worden, willen wij meedoen bovenin…. dan is winst de enigste optie.  Wilsum met 10 punten uit 5 wedstrijden gaan best aardig maar het maken van doelpunten gaat ook daar lastig.

Iets later op het sportpark de Wijde Blik aangekomen zag ik al 1-1 op het scorebord staan, hmmm dat is niet waar ik voor kwam, maar even de trouwe supporters opzoeken en even bijpraten, bleek dat we al in minuut 1 een levensgrote kans hadden gehad en op 1-0 achterkwamen maar dit al snel herstelden met de gelijkmaker.

Na 2 minuten kijken was wel duidelijk dat we deze pot moesten winnen, met alle respect voor de tegenstander, we waren op alle posities beter dan onze directe tegenstander en dan mag je nooit verliezen, het is dan vooral zaak de bal het werk te laten doen, klinkt simpel en dat is het bijna altijd ook….

“Hoe simpeler hoe beter. Want hoe minder keuze je een speler laat, hoe groter de kans dat hij het juiste doet.”

Uit de duels blijven,  tijdig passen met de juiste snelheid , lange bal gebruiken daar waar nodig…! Meerdere keren geeft Wilsum ons de kans om vanuit onze verdediging op te stomen maar we maken daar geen gebruik van en kiezen voor de lange bal. Als je tegenstander je 30 meter gunt moet je die ook pakken, je dwingt je tegenstander dan om keuzes te maken.

Restant van de eerste helft zijn we duidelijk de bovenliggende partij maar dat uit drukken op het scorebord is moeilijk. Verdedigend worden we amper getest.

Na de thee werd er eigenlijk een stuk beter gevoetbald,  lekker combinerend komen we tot kansen, we zijn er achter dat lange ballen naar voren niet de oplossing is, cross-ballen daarentegen leveren wel wat op, Wilsum wordt moe en geeft ons steeds meer ruimte en voetballend zijn we een klasse beter, we maken er 2 na de rust waar we er ook el een aantal meer hadden kunnen, nee….. moeten maken, als je binnen de 16 meter een vrije schietkans krijgt dan moet dat op het doel, je team-genoot wat gunnen is prima maar dat kan ook in de kantine na de wedstrijd.

Na 90 minuten is het een feit de 3 punten gaan mee naar Bruchterveld, plek 5 op de ranglijst met nog twee wedstrijden minder netjes in de wachtkamer.

Komende week om 14.30 uur uit tegen MVV ’69  daar opnieuw de kans om te laten zien wat we kunnen…!

Foto’s van Jan van der Veen