*Wisselend succes 35+ in mistig Sibculooo*

De laatste toernooi-avond voor de winterstop werd georganiseerd door SVV ‘56.
De 10-koppige selectie bestond uit Henk, Alwin, Henny, Bennie, Martin, Jarno, Hendrie, Roel, Barry en Ronald.

In de kleedkamer werden de verhalen van het goed georganiseerde Derde Helft-knalfeest nog even uitgewisseld.
En in de mist wilden we graag de winst van het vlaggenschip tegen Banthum evenaren, maar helaas waren zij deze ronde afwezig.

We startten tegen Gramsbergen met een debuterende Alwin in de basis. We kwamen via een pegel op 0-1 achterstand. Jarno kwam er koud in en boog met 2 goals de stand eigenhandig om naar een 2-1 voorsprong.
Ronald omspeelde de keeper en bepaalde de eindstand op 3-1.

Daarna stond de wedstrijd tegen de gastheren op het programma. Alhoewel SVV normaliter in oranje speelt en Bruchterveld in het wit, speelden we beide in het zwarte uittenue. Geen hesjes in de buurt en wat doe je dan? Iemand kreeg door dat de binnenkant van onze tenue wit zijn, dus speelden we met onze shirts ‘krang an’.
Over de wedstrijd kunnen we kort zijn. Al hadden wij in het begin veel kansen (en 1 mega kans), hadden we onszelf moeten belonen met een doelpunt. De Sibculoërs waren beter en wonnen terecht met 3-0.

Hierna wachtte ons de onderlinge strijd tegen buurman Kloosterhaar. We wilden verdedigend in een ‘kerstboomformatie’ spelen, 3-2-1. Bij veel spelers hangt de kerstboom blijkbaar aan het plafond, zo aanvallend dat we speelden… We kwamen met 1-0 achter en moesten vol aan de bak. Ondanks veel kansjes was het geluk niet aan onze zijde en was de eindstand al bereikt.

Vervolgens een potje tegen DKB, zoals altijd achterover leunend en spelend op de counter. We kwamen op 1-0 achterstand door een verdekt schot. Voor ons hetzelfde liedje; wederom veel kansen, maar geen goals en we leden weer een kleine nederlaag.

De afsluiter tegen HHC. Nog even vlammen om het toernooitje goed af te sluiten. Henny bracht ons op voorsprong door de bal koeltjes binnen rossen. Één uitbraak van HHC zorgde voor de 1-1. Dus weer ff gas erop. Daar verscheen Jarno voor de Hardenbergse goalie en schoot de winnende 2-1 binnen.
Het kan zijn dat er delen van de wedstrijden missen. Door de dichte mist was de andere kant van het veld namelijk niet te zien.

Na een bezoekje aan de volle kantine gaan we een winterslaap in.
1 maart ontwaken we weer voor 5 toernooi-avonden in het voorjaar. Met de afsluiter op 14 juni op de Noppenweide. Tricolore kan de rookpotten en drone alvast reserveren 😉

RM