Op een prachtige, zonnige winterdag stond de uitwedstrijd tegen SDC’12 uit het verre Denekamp op het programma voor de strijders van ’t Twidde. Op voorhand een lastige pot, daar de Denekampers op de ranglijst op een verdienstelijke gedeelde eerste plek, met Gramsbergen, terug te vinden zijn.

Trainer Harold besloot de mannen met een ander strijdplan het veld in te sturen. Ervan uitgaande dat de Denekampers in een 4-4-2 formatie aan het duel zouden beginnen had Harold een mooie 5-3-2 formatie voor ’t Twidde uitgekiend. Tijdens de wedstrijd werd deze tactiek al vrij snel overboord gegooid, daar SDC’12 in een 4-3-3 formatie speelde. Dit had als gevolg dat wij in eenzelfde formatie gingen spelen, waardoor Jarno de Weerd doorschoof naar de linksbuitenpositie. ’t Twidde stond goed georganiseerd en compact te spelen, waardoor de tegenstander, ondanks de vele individuele kwaliteiten, maar weinig potten konden breken. De withemden lieten in balbezit echter ook weinig zien. Als de bal eenmaal veroverd was, gingen de Bruchtervelders hier veel te slordig mee om. Hierdoor speelde het spel zich vooral af op het middenveld en waren er maar weinig kansen te noteren in de eerste helft. Vlak voor rust kwam daar dan toch een spaarzame kans voor ’t Twidde. Een corner diende zich aan. Guus gooide de bal met een strakke voorzet voor het doel. Deze werd vervolgens niet goed verwerkt door de Denekampse doelman, die hem voor de voeten van Tim werkte. Deze wist wel raad met deze buitenkans en schoot het leer met zijn zogenaamde chocoladebeen tegen het net. Ruststand: 0-1 voor de withemden.

In de rust werd er op gehamerd deze voorsprong vast te houden en er heerste ook een gevoel dat dit goed mogelijk was, gezien de weinige kansen die we in het eerste bedrijf weggegeven hadden.

In de tweede helft veranderde het spelbeeld enigszins. SDC was duidelijk niet van plan om de punten aan de Bruchtervelders mee te geven. Ook leken de tricolores wat meer moeite te hebben met het houden van de organisatie. De afstanden werden wat groter, wat leidde tot meer kansen voor de tegenstander. Al vrij kort na de onderbreking wisten de mannen in de rode shirts hiervan te profiteren: 1-1. In het vervolg hadden de withemden moeite met het creëren van kansen en werden de SDC’ers steeds meer de bovenliggende partij. Ongeveer een kwartier voor tijd brak een speler van SDC aan de linkerkant door en hij kwam in een één-op-één met Koen als winnaar uit de strijd. Het netje bolde weer en de stand werd zo op 2-1 gebracht. In het restant van de wedstrijd probeerden de mannen van ’t Twidde nog wat te forceren via de goed ingevallen Ronald Muis. Ook werd een vrije bal net over gekopt door Guus. Het mocht niet baten, want de stand bleef 2-1. Gezien het spelbeeld een terechte, doch teleurstellende uitslag.