Het voetbalseizoen 2016/17 is al enige tijd geleden van start gegaan, tijd dus voor een update vanuit het C1 (ja ja, JO15-1Gd ..)-kamp van de vereniging. De samenstelling van de Onder-15 – want zo noemen wij onszelf – is deze jaargang licht veranderd ten opzichte van het vorige. Spelers en trainers vertrokken, spelers en trainers zijn gekomen. Ivar van Gaalen, Stefan Meijer en Thijmen Meijerink zijn ons komen versterken binnen de kalklijnen. Vanuit de dug-out en op het trainingsveld proberen Jens Otten en Robbert Reinders er alles aan te doen om het beste in de jongens (en Henk Luisman) naar boven te halen. Gegaan zijn trainers/leiders Henny Jonkeren en André Spijkers. Zoon van André, Jorn, is hem gevolgd vanuit de JO15 naar JO19, waar hij momenteel verdienstelijk speelt. De vrouwelijke speelsters Hanneke, Mette, Roos en Suzanne van afgelopen jaar zijn dit seizoen actief voor de MO19.

Vol goede moed en met enthousiasme zijn spelers en trainers begonnen aan de (beker)competitie. Zo langzamerhand zijn de trainingsoefeningen terug te zien in de wedstrijden op zaterdag. Het publiek wordt naar eigen zeggen vermaakt met goed voetbal en niet onbelangrijk staan wij voorlopig bovenaan met ’15 uit 5’! Bovendien zit er nog een hoop ‘rek’ in deze jonge ploeg – al steekt een aantal al boven de trainers uit … Desondanks zullen we er vol voor moeten gaan tijdens de trainingen en wedstrijden, want wij ontmoeten de hoog-genoteerde ploegen nog in de resterende speelrondes.

Te beginnen aankomende zaterdag met een thuismatch tegen Langeveen JO15-1d. Deze ploeg hijgt ons in de nek vanaf de derde positie op de ranglijst (5w-10pt). Met daarnaast JCLE JO15-1 (5w-13pt) en Lemelerveld JO15-2 (3w-9pt) als naaste belagers staan er praktisch alleen nog finales op het programma.

Waar wij voorlopig in ieder geval op kunnen rekenen is een solide verdediging. Onze lat en rechterpaal werden geraakt, maar nog géén van onze tegenstanders heeft het balletje in ons net weten te werken. In de wandelgangen doemde zelfs het gerucht op dat er een weddenschap gaande is tussen spelers en trainers enerzijds en keeper anderzijds met betrekking tot het houden van een schoon doel voor één volledig seizoen..

Afijn, naast de voorspoed in de competitie zijn wij ook nog actief in de beker (3w-9pt, doelsaldo 9-0) en mogen wij op 22 oktober as. uitkomen tegen SVV’56/Kloosterhaar JO15-1d. Deze fusieploeg is tevens een tegenstander in de competitie en ontvangen wij op 12 november. Wat zou het zoet smaken om deze gasten twee keer te pakken.

Al met al heeft het najaar veel in petto voor de Onder-15. Aan de spelers en trainers de taak om zo lang mogelijk mee te blijven doen en wie weet staan wij dan op 26 november rond de klok van 14.30u in Lemelerveld met onze handen in de lucht.

de Trainers