Zaterdag 12 september, FC Berghuizen 2 komt op bezoek voor de laatste van de 3 bekerwedstrijden in de poulefase.
Één gewonnen en één gelijk en bij winst afhankelijk van een andere wedstrijd m.b.t. doelsaldo.

Vanuit het 1e elftal mochten Niels en Jonne aantreden en begonnen we de wedstrijd met 3 wissels op de bank.
Een mooie nazomerdag, kunstgras en een wedstrijd waar het er nog om ging.
We begonnen de wedstrijd voortvarend en er vielen al snel wat kansjes te noteren.
Na ruim een kwartier vielen er dan ook twee goals kort na elkaar. In beide gevallen ging er een corner aan vooraf. Er werd niet direct uit gescoord maar vanuit een afvallende bal door Niels en Martijn, 2-0 met rust.

Na rust veranderde het spelbeeld wat door een penalty beoordeeld als handsbal, 2-1. Berghuizen kreeg een goed half uur de geest en voetbalde ook de 2-2 in de touwen met een mooie aanval en een goede spitsengoal van de plaatstelijke ‘Dolberg”.
Vlak voor deze 2-2 werd bij ons ”onterecht” een doelpunt afgekeurd i.v.m. buitenspel waar één van de twee spitsen buitenspel liep maar de ander de bal ontving. Toch wel twee klappen in ons gezicht en we leken even in mineur.
Berghuizen kreeg vervolgens ook nog de kans om de score uit te bouwen ware het niet dat Bas tot twee keer toe weg werd gestoken door resp. Niels en René.
Ineens was het gedaan en stond er 4-2 op geen scorebord.
In de dying seconds deed Gijs met een zaalachtig puntertje nog een duit in het zakje en bepaalde hiermee de eindstand op 5-2.

Samen met de Esch 3 hetzelfde aantal punten gehaald en met doelsaldo gelijk.
Alleen geven de doelpunten vóór ons het voordeel van de twijfel en bekeren we verder….

Auteur: Bas Waterink

Na een slecht resultaat tegen DOS’37 vorige week, moest ’t Twidde vandaag aantreden tegen PH Almelo 3. Vooraf gezien een ploeg met oude garde en spelers die terug kunnen komen van het 2e.

We moesten dus aan de bak vandaag als we punten wouden snoepen. We begonnen daarom, zonder trainer Anno, verdedigender dan normaal. Opvangen bij de kopcirkel van hun helft en hun laten opbouwen via onze linkerkant, aangezien PH een sterke en snelle linksbuiten heeft. Na een rustig begin werd het duidelijk dat het vandaag erg lastig zou worden. Veel verwarring door een andere tactiek, waardoor PH de linksbuiten goed wist te vinden. Hieruit kwam dan ook een (onterechte?) penalty. De aanvaller ging langs Marco en kon de bal net binnen houden op de achterlijn. Toen hij zich hierna liet vallen, gaf de scheids een penalty. In mijn ogen niet terecht, maar ja… Koen kon de penal niet keren en we stonden 1-0 achter.

Nu we achter stonden en we door hadden dat het verder terugzakken niet ging werken, probeerden we wat meer druk op PH te krijgen. Er kwamen wat kleine “momenten” waarbij goed gecombineerd werd, alleen ging het dan mis toen we bij de zestien kwamen. Doordat wij wat meer druk gingen zetten, zocht de tegenstander meer “De Lange”, een lange spits. Deze kon vaak de bal doorkoppen of afschermen. Toen de bal achterin werd verloren, kon deze spits alleen door op Koen, en faalde niet. Na heel wat kansen tegen, waarbij Koen goed redde, konden we aan de thee.

2-0 achter, we moesten de aansluiting zoeken. Maar we waren vooral bedacht op de sterke tegenstander. Daarom grepen op de vaak gebruikte 4-3-3, om meer mensen in het centrum te krijgen en meer druk naar voren te krijgen. Hopend dat de oude garde van PH vermoeider raken. We begonnen beter, kwamen meer in de duels en het spel ging op en neer. Totdat de linksback werd aangespeeld randje 16 en hij vrij uit kon halen. Strak in het dak van het doel, prachtige goal. Nu werd het wel heel moeilijk.

De wedstrijd rommelde verder, waarbij het bij ons niet lukte om überhaupt een kans te creëren en PH slordiger werd. Wel maakte PH nog de 4-0, maar deze is mij ontschoten. Dit was tevens de eindstand. Een zeer slechte wedstrijd van onze kant, en PH heeft er goed gebruik van gemaakt. Dit moet beter als we wat willen maken van dit seizoen, dus laat dit een van de mindere wedstrijden en vooral een leer wezen. Schouders eronder, kop langer omhoog houden tijdens de wedstrijd en op naar volgende week!

Aankomende zaterdag komt SCD’83 2 naar de Noppenweide. Dan zal Anno weer bij ons aanschuiven en gaan we voor de eerste punten!

Auteur: Gijs Odink