Zaterdag 5 september stond de 2e bekerwedstrijd tegen Quick 20 op het programma. Na het gelijkspel van vorige week in Oldenzaal waren we er op gebrand om de winst in Bruchterveld te houden.

Beide teams kwamen moeilijk in de wedstrijd dus het tempo lag laag. Na een kleine 20 min spelen werd op de rechterkant een aanval opgezet zoals besproken in de kleedkamer dat de backs opkomen. Marko werd weggestuurd op de rechterflank. Terwijl langs linkerflank Jordy kwam opstormen. Er werd een strakke voorzet gegeven en met wat gepingel bij Jordy voor de voeten kwam. Die wist wel raad met de bal en na 8 jaar trouwe dienst in het 2e wist hij ook voor de eerste keer het net te vinden.

De minuten verstreken en we groeiden in de wedstrijd. totdat met nog 10 minuten op de klok onze keeper de bal die wilde spelen na hoge druk van de tegenstander de bal tegen een medespeler aanschoot en terug stuiterde richting het eigen goal. Waar door goed anticiperen van de tegenstander uit gescoord werd: 1-1. Tien minuten later klonk dus het eindsignaal van de eerste helft.

Begin 2e helft werden er 3 nieuw mankrachten in het veld gebracht. De wedstrijd werd alsnog op het zelfde tempo verder gespeeld. De wedstrijd kwam aan het einde gelukkig nog naar ons toe.  In de 79e minuut werd Roy goed aangespeeld en schoot hem met links binnen: 2-1.  Een paar minuten later werd Martijn na een goede combinatie de 16 in gestuurd waar hij werd neergehaald. Gijs had nog wat goed te maken en ging achter de bal staan.  Hij schoot de bal hoog door het midden in en bepaalde de eindstand  3-1.

Al met al een verdiende overwinning.

Volgende wedstrijd: Twidde – FC Berghuizen 2, 12:15 uur, Noppenweide.

Auteur: Niek Huisjes