Vandaag moesten we afreizen naar sportpark Westerpark gelegen in Mariënberg. Voor Mariënberg de eerste competitiewedstrijd maar voor de mannen van het Twidde alweer de tweede krachtmeting in de interessante competitie.
In de beginfase van de wedstrijd waren er niet veel kansen en het spelbeeld ging gelijk op. Wel zette Lesley zich na een goede aanname van een pass van Jonne zichzelf op een 1 op 1 situatie tegen de keeper maar deze inzet werd knap gered. Zoals van tevoren verwacht speelde Mariënberg veel op de lange bal. Ondanks dat dit bekend was vielen er veel ballen achter de verdediging en ontstonden hierdoor gevaarlijke situaties maar onze keeper Kevin redde een aantal keer. Rond de 30e minuut werd Mariënberg gevaarlijk door een verkeerde pass in de defensie, deze werd afgestraft en viel wat ongelukkig achter Kevin, 1-0 achter. In het resterende kwartier van de eerste helft gebeurde er op enkele kansjes na vrij weinig meer, een matige eerste helft waar duidelijk was dat het de tweede helft beter moest om een overwinning mee te nemen naar Bruchterveld.
Aan het begin van de tweede helft mocht Jorben het proberen in de spits naast Lesley, dit ging ten kostte van Martijn. Het spelbeeld veranderde niet veel ten op zichte van de eerste helft en het bleef slordig, het Twidde kreeg de wedstrijd lastig onder controle en Mariënberg kon vrij gemakkelijk stand houden. Een paar foute ballen achterin leidde de 2-0 in voor Mariënberg. Nadat Mariënberg de voorsprong had uitgebouwd kon het Twidde hier totaal niet op reageren en de speler van Mariënberg schoot knap raak over de kansloze Kevin. Deze achterstand leek te groot om ons nog terug te knokken in de wedstrijd gezien de vorm waarin het Twidde zich vandaag bevind. Toch kopte Jorben in de 85e minuut raak op een goede voorzet van Lesley. Niet veel later was het weer Jorben die wederom knap zich voor zijn man knokt en de bal achter de keeper van Mariënberg kopt, 3-2. Kan er dan toch nog een puntje worden gepakt in deze zwakke wedstrijd? Nee is het antwoord, de scheidsrechter floot gelijk na de 3-2 af en zo is de eerste nederlaag een feit voor de mannen van Hans.
Volgende week gaan we voor een betere uitslag en dit moet gebeuren in een thuiswedstrijd tegen FC Ommen 3!
Tot dan!

Auteur: Jorn Spijkers