Na een wervelende wedstrijd tegen SCD moesten we aantreden tegen het sluwe HHC.
We begonnen sterk aan de wedstrijd, in de 8e minuut kwam Max er goed door op rechts maar zijn voorzet miste precisie. In minuut 10 werd Bas geheel vrijstaand op de 16 aangespeeld maar jammerlijk kreeg hij de bal niet onder controle (gebrek aan techniek).
Later ging hij alleen op de keeper af maar die redde bekwaam. Een minuut later kreeg Berjan een uitgelezen kans om de score te openen; na een goede aanval over meerdere schijven legde Bas de bal perfect bij de tweede paal neer, maar hij kreeg hem wonderbaarlijk vanaf 4 meter over het doel heen (kannetje).
In minuut 33 trof het noodlot ons, want zoals altijd één team constant in de aanval en toch valt hij aan de andere kant na onoplettendheid in de verdediging: 1-0.
Maar amper 10 minuten later kregen wij een terechte strafschop van de goed leidende scheidsrechter wegens het omverlopen van onze spits. Bas legde aan vanaf 11 meter en wat denk je RAAK 1-1. Mooie opsteker vlak voor rust, toen liepen we ff met het hoofd in de wolken en we scoorden nogmaals maar in het verkeerde doel.
Nadat een HHC’er vier man voorbij liep alsof ze er niet stonden en er ook nog eens iemand uitgleed kon de man een voorzet geven waarna Jonne hem over de eigen doellijn liep; 2-1 rust (onterecht omdat we een klasse beter waren dan hun).
Vlak na rust dacht Frank de stand gelijk te trekken maar via een Hardenbergs been ging de bal richting kruising maar de keeper ranselde hem tot corner.
In de 54e minuut kregen we de genade klap te verwerken, een middenvelder van hun haalde onverwoestbaar  uit van een meter of 20 en de bal lag ineens achter Koen.
Een kwartier voor tijd misten hun nog een enorme kans omdat we meer risico`s gingen nemen. Jordy had later de aansluitingstreffer op z’n schoen maar onze clubtopscorer miste 1 op 1 met de keeper.
De eindstand werd bereikt na een goede aanval waarbij de bal in het dak van het doel verdween 4-1.

(We hadden zeker meer verdiend dan dit, zeker voor rust waren we een klasse beter dan HHC)

Auteur: Anno Kerssies