A.s. zaterdag 21 januari wordt de competitie hervat met naast de topper Rigtersbleek – Hellendoorn ook de derby vv Bruchterveld – vv Marienberg.
Het was voor de Tricolores dan ook niet slecht om vandaag tegen SC Lutten te oefenen. Een zelfde soort tegenstander als a.s. zaterdag te verwachten is. Niet echt het spel willen maken, maar razend gevaarlijk in de omschakeling. Ze staan niet voor niks op de 6e plaats in de 3C.

De omstandigheden waren “perfect”. Beginnen om 13:00 uur (vanwege nieuwjaarsborrel in Lutten), veel wind en continue regen….. Wat wil je nog meer.
De weinige toeschouwers die bij het kunstgrasveld onder het afdakje pasten hadden een nog redelijke plekje gevonden, maar alles daarbuiten was of werd kletsnat.
Niet veel Luttenaren hadden de moeite genomen de reis naar Bruchterveld te wagen.

De wedstrijd op zich was bijzonder onderhoudend.
Stephan Bloemendal gebruikte deze wedstrijd om een paar spelers van het derde elftal te proberen. Tim Richterink en Matthijs Jonkeren maakten hun debuut bij Bruchterveld 1. Wellicht volgen er nog meer, mits ze naast de voetballende kwaliteiten ook wil hebben te willen slagen bij ons vlaggenschip.
Jubilaris André Spijkers, hij werd 50 deze week, hanteerde de vlag vandaag.

Binnen enkele minuten  had het al 2-2 kunnen staan. Grote kansen aan beide zijden, maar de afwerking was een probleem.
Bruchterveld was de gehele wedstrijd de beter voetballend ploeg, maar Lutten liet 90 minuten lang zien dat een afwachtende tactiek ook haar vruchten kan afwerpen.
Na 20 minuten een verdiende voorsprong voor de Tricolores. Een schot van Julian werd door de keeper nog half gestopt, maar de rebound was voor Koen Dijk, die daarvoor een grote kans onbenut had gelaten, 1-0.
Meteen erop concentratieverlies? Balverlies en meteen afgestraft, 1-1.
Dit bleef ook de ruststand.

Na de rust was het Jorben de Lange die na een goede actie Lesley op de Haar de kans bood om vanaf 19 meter de 2-1 aan te tekenen.
Maar opnieuw duurde de voorsprong niet lang. Thijs leverde bal zomaar in en Frank Altena (ja die Frank van Lutten) verzilverde dit cadeautje op knappe wijze, 2-2.
De Tricolores bleven voetballend de bovenliggende partij en creëerden over 90 minuten knetterveel kansen, maar het afmaken bleef het probleem. Maar na ruim 70 minuten was een splijtende pas van Richard Snippe de directe assist voor de beslissende 3-2 van Milan Eggengoor.
Hierna aan beide kanten nog grote kansen, maar er werd niet meer gescoord, al was de kans op de 3-3 voor Altena wel een erg grote.
An het einde was het 3-2 waar 8-5 ook zeker mogelijk was geweest.
De Tricolores speelden niet slecht, bij tijd en wijle best wel goed, creëerden veel kansen, maar gaven ook te gemakkelijk kansen en doelpunten weg.
Dat moet volgende week gewoon beter!

Verder wensen we de ongelukkige speler van Lutten die bij een verstapping een kuitbeekbreuk opliep van harte beterschap.

HR