HHC 4 – Bruchterveld 1 4-4 (3-2)
Maandag 11 september
Scheidsrechter: J.Kampman
Sporthal : De Slag Hardenberg
Zaal 1 : Wouter Huisjes (C), Jarno Otter, Arno Godeke, Tim van der Veen, Dani Altena, Milan Eggengoor en Richard Snippe
Coach : Wim, Bernard en Klaas
Scoreloop: 4e minuut 1-0, 11e minuut 1-1 (Richard), 16e minuut 2-1, 18e minuut 3-1, 23e minuut 3-2 (Tim), 28e minuut 3-3 (Richard), 33e minuut 3-4 (Milan), 36e minuut 4-4.

De eerste wedstrijd van het seizoen, gelijk een kraker. We troffen namelijk HHC 4 vandaag. Hier zijn we nog redelijk bekend mee door eerdere ontmoetingen en ook zitten hier een aantal jongens uit ons eerste elftal in, Ryan van den Berg, Koen Dijk en Jarik Kampman waren allen van de partij. Het beloofde een mooie avond te worden, de tribune was goed gevuld en de spelers leken er allen op gebrand om te winnen.
Dan voordat ik u meeneem naar de wedstrijd even kort kijkend naar onszelf, na het vertrek van Koen Otten en Henri Eggengoor als vanzelfsprekende spelers zijn we dit seizoen opgevuld met 2 nieuwe vaste krachten, Richard Snippe en Milan Eggengoor zitten na vorig seizoen regelmatig mee te hebben gedaan als oproepspeler, nu vast bij zaal 1. Klaas, Bernard en Wim zitten wederom op de bank om alles in goede banen te leiden.
Nu u even kort bijgepraat te hebben over de veranderingen dit seizoen zal ik u meenemen naar maandag 11 september om half 10 in de Slag. Helemaal compleet waren we vanavond nog niet. Bas Waterink, Gerjon Otten en Martin Otter waren nog afwezig, gelukkig was Dani Altena niet te beroerd om even mee te doen.
De start van de wedstrijd dan, na een paar kansen over en weer gelijk in het begin was het HHC dat de score naar 4 minuten opende, een strakke bal in de kruising liet Wouter kansloos (1-0). We antwoordden snel, na een goede uitgooi van Wouter was het Richard die met een snelle passeer beweging de keeper verschalkte (1-1). Een aantal minuten daarna zette HHC aan, we werden onder druk gezet en binnen 3 minuten stonden we (3-1) achter.
Toch bleven we knokken, werd er voor elke bal gestreden door beide kanten en vermaakte het publiek zich opperbest. Dat knokken resulteerde dan toch in een ommekeer van de wedstrijd. Want na een aantal goede acties richting de goal van de oranje shirtjes en zwarte broekjes was het na minuut 23 Tim die de aansluiting vond door na een mooie aanval de bal netjes langs de keeper te schuiven (3-2), HHC werd steeds benauwder na rust en begon meer achteruit te lopen. Dit resulteerde in een relatief snelle gelijkmaker, wederom mocht Klaas Richards naam op zijn blaadje schrijven, want na goed druk zetten van Dani en Jarno schakelden we snel om en lag na 3 balaanrakingen de bal achter de HHC goalie (3-3).
We bleven compact staan en loerden op de paar momentjes die we zelf afdwongen. In minuut 33 was het opnieuw raak, dit keer schoof Milan na een mooi 1,2 tje met Arno de bal langs de keeper (3-4).
Lang hielden we de voorsprong niet vast, we stonden met man en macht op eigen helft te verdedigen maar toch resulteerde dit in een rommelige gelijkmaker van de thuisploeg in minuut 36 (4-4).
Het was nog lang spannend en het publiek had vermaak tot de laatste seconde, toch bleef het bij een (achteraf terecht) gelijkspel.
Een resultaat waar ieder wel mee kon leven.
Aanstaande maandag spelen we onze 2e competitiewedstrijd dit seizoen.
We zijn dan wederom om 21.30 in de Slag Hardenberg te zien.

Auteur: Milan Eggengoor