• Ron Jans en Nico Jan Hoogma in het Prins Sport café

Maandagavond 11 april vond de eerste editie van het Prins Sport café plaats in clubhuis de Noppenveste van VV Bruchterveld. Eigenaar Robert Prins van Prins Sport is al jarenlang sponsor en leverancier van sportartikelen voor VV Bergentheim, VV Mariënberg en VV Bruchterveld en kwam met het idee om samen met eerdergenoemde verenigingen een leuke avond te organiseren voor alle hoofdsponsors. De eerste avond vond plaats bij VV Bruchterveld en de komende jaren zal een soortgelijke avond georganiseerd worden in Bergentheim en Mariënberg.

In de eerste editie waren PEC Zwolle trainer Ron Jans en algemeen directeur van Heracles Nico Jan Hoogma te gast in een volle kantine op sportpark de Noppenweide te Bruchterveld. Bij aankomst stonden de jeugdige handtekeningjagers al klaar om deze helden te onthalen. De avond werd vakkundig in goede banen geleid door gespreksleider Eddy van der Ley, onder andere bekend als journalist van AD Sportwereld.

Na een introductie van de initiator en sponsor van de avond Robert Prins kregen we een mooi inkijkje in de carrières en achtergronden van Ron Jans en Nico Jan Hoogma. We hebben prachtige anekdotes gehoord over de legendarische championsleage wedstrijd van Nico Jan met HSV tegen Juventus die eindigde in 4-4. Of wat dacht je van de wedstrijd van Ron Jans tegen Ajax in de Meer die eindigde in 5-5. Een schot van Ron Jans dat nog via de voet van Johan Cruyff er in ging. Zo volgde de ene anekdote de andere op en kregen we een mooie bloemlezing te horen over de schitterende carrières van deze toppers.
Ook door vele vragen uit de zaal werden mooie discussies gevoerd over jeugdopleiding, zaakwaarnemers en is eindelijk het mysterie ontrafeld over de vrouw die Ron Jans na elke gewonnen wedstrijd kust.

Met de kwis werd ook de kennis van het publiek getest en konden mooie prijzen gewonnen worden. Met zo’n avond kan het maar zo gebeuren dat een glazenset dankzij Ron Jans verandert in mooie voetbalkaarten voor een wedstrijd van PEC. Het bleef nog lang gezellig in Bruchterveld en we kijken nu al uit naar de volgende Prins Sport café sessies in Bergentheim en Mariënberg.