IMG_1344

Op het programma stond vandaag een oefenwedstrijd  vv Bruchterveld – vv Kloosterhaar  Onder-9, deze wedstrijd werd aangegrepen om alvast wat nieuwe richtlijnen van de KNVB in praktijk te brengen  die ingaan vanaf het seizoen 2017-2018.

IMG_1337

Doel van de KNVB is om het pupillen voetbal aantrekkelijker te maken voor alle spelers, meer balcontacten, kleinere ruimtes, geen belemmeringen betreft ingooien enz.

IMG_1350

Hieronder zijn een aantal aanpassingen genoemd die we vanmorgen in praktijk hebben gebracht.

• Grootte speelveld aanpassen, spelen op een kwart veld
  • 7×7 spelers, met keeper
  • Keeper mag alleen inpassen / inrollen, niet vanuit de hand schieten
  • Geen ingooi maar in dribbelen of passen
  • Hoekschop in dribbelen
  • 4x 10 min. / tussendoor coachmoment
  • Scheidsrechter is spelleider ( weinig aanwezig)

IMG_1348

Beide clubs waren positief betreft de aanpassingen, links en rechts zeker nog wat opmerkingen maar de veranderingen komen zeker de spelvreugde ten goede..!

Kijk ook op:

In het kader van de week van de scheidsrechter werd Jorn bedankt, en oh ja….Kloosterhaar was met een 5-3 overwinning de Tricolore’s net de baas.