De wedstrijd van dit weekend door de ogen van Karin, moeder van veldspeler Jorben. Karin, bedankt voor de genomen moeite!

“Zo sta je aan de kant als voetbalmam en zo loop je er rond met pen en papier om de wedstrijd te verslaan. Bruchterveld JO15-1GD tegen Langeveen JO15-1D. Wedstrijd gespeeld op het hoofdveld met een beetje motregen erbij.

De wedstrijd begon lekker, beetje aftasten, maar de jongens zijn goed aan elkaar gewaagd. Langeveen wordt door de trainer aan de zijlijn vaak geadviseerd om de druk erop te houden. Terwijl onze jongens met mooie combinaties de bal naar voren brengen.
Met een strakke actie van Thijmen die de bal bij Tim weet te krijgen en Tim vindt vervolgens de voeten van Jasper en die schiet hem bovenkant lat…..wat een mooi schot maar helaas geen doelpunt. De jongens weten de druk te verhogen op Langeveen. Koen weet de bal vanaf het midden naar voren te brengen.
De wedstrijd verloopt lekker. Het veld wordt mooi breed gehouden. Langeveen laat zich nog niet makkelijk voorbij lopen en speelt goed verdedigend tegen Bruchterveld. Ook onze jongens worden begeleid aan de zijkant door Robbert en Henk en de trouwe supporters.
Matthijs weet de bal aan Ramon zijn voeten te krijgen en jammer Ramon mist…. links er naast.
Gelukkig hebben we Stijn ,Jesse en Jelle in onze achterhoede die er voor zorgen dat Langeveen niet veel bij ons goal in de buurt kan komen en dat de bal mooi in ons team gehouden kan worden. Matthijs vindt weer de voeten van Ramon en die scoort ….. 1-0. Tot aan de rust spelen de jongens van Bruchterveld met mooie combinaties de tegenstander uit.

Vanaf de rust heerst er een ander sfeertje op het veld… de trainer van Langeveen laat vaker van zich horen. De jongens van Langeveen weten dat ze achter staan en om er winst uit te gaan halen moeten ze nu toch echt wel gaan voetballen. Zo weet Langeveen ons toch iets te prikkelen waardoor de combinaties iets slordiger worden en het spel wordt niet mooi afgemaakt. Ivar komt de tweede helft de boel versterken en vindt zijn plaats op de rechterkant.
Matthijs weet Jorben te vinden, Jorben weet Tim te vinden en Tim schiet …mis
Een eerste goede poging om het doelsaldo te verhogen in de tweede helft. Zo zie je dat onze verdedigers ook weer strak aan het werk moeten, Jelle met zijn snelheid loopt hun spits eruit en zorgt er voor dat die niet in de buurt van onze goal kan komen.
Tim vindt de voeten Matthijs en Matthijs schiet van afstand maar helaas deze mist …
Langeveen komt onverwachts toch nog met een tegenaanval… alleen die komen dan onze verdedigers tegen en in dit geval Jesse die flink stoort maar Langeveen doet toch een poging…schot op doel en daar staat Boaz de bal al op te wachten en schiet hem naar de zijlijn er uit.
Even later is de bal weer in onze ploeg.
Matthijs vindt de voeten van Thijmen en die schiet…. helaas stond de rechterpaal in de weg.
Stefan was ook weer van de verdedigende partij alleen speelde hij maar kort mee omdat hij last kreeg van zijn enkel.

Gewonnen met 1-0. Al met al een wedstrijd om van te leren.”