De titel doet verraden dat de Onder-15 afgelopen zaterdag goede zaken heeft gedaan. Hieronder is te lezen hoe Jeanette Nijeboer, moeder van onze Jelle, de wedstrijd heeft beleefd.

“Onze jongens van JO15-1 moesten vandaag vroeg uit hun warme nest, want om 9.45 uur was de aftrap gepland tegen Hardenberg ’85 JO15-2 op het sportpark in Baalderveld.

Blijkbaar is iedereen op tijd naar bed gegaan om fris en fruitig tegen de nummer 9 de strijd aan te gaan, want de start is voortvarend. In de 2e minuut wordt er al door Bruchterveld een balletje in het net getrapt, Matthijs zorgt voor deze treffer. Hierna komen er nog wat kansjes voor Ivar, Tim en Matthijs maar wordt er niet gescoord.
In de 19e minuut wordt er door Matthijs een corner genomen en Tim tikt de bal koelbloedig in, het is 0-2! Na zo’n 20 minuten spelen, nemen de leiders Henk, Jens en Robbert een goede beslissing door de reserves Jorben en Jelle in te zetten. Dit heeft direct resultaat doordat er in de 23e, 27e , 31e en 33e minuut wordt gescoord door Tim (3x) en Matthijs.

In de 2e helft wordt de scorende lijn voortgezet, want in de 43e minuut scoort Stijn de 0-7. Een minuut later verhoogt Tim de score naar 0-8. Daarna wordt er nog lekker doorgevoetbald, maar wordt er niet gescoord, totdat in de 57e minuut Jasper met een strakke kopbal er 0-9 van maakt. Een paar minuten later scoort Thijmen de 0-10! Dit is ook de eindstand.

Het was een leuke wedstrijd maar Hardenberg ’85 bood weinig tegenstand. De komende 3 wedstrijden moeten de jongens knallen want dan moeten ze tegen de nummers 2, 3 en 4. Dus bij deze een oproep aan alle voetballiefhebbers en ouders, kom ze aanmoedigen! Dit kunnen ze gebruiken om de koppositie te handhaven!”