Hij was in de winterstop al benoemd als nieuwe trainer van Bruchterveld Vrouwen 1 voor komend seizoen, maar gisteren werd door Kees-Jan Meskers en de voorzitter dan officieel het contract ondertekend.

Omdat KJ al vanaf de winterstop niet meer club gebonden was, kon hij in het afgelopen voorjaar meerdere wedstrijden van Vrouwen 1 en Vrouwen 2 bezoeken. Hij wist dus al vroegtijdig met welke speelsters hij te maken zou krijgen.
Ook was bekend dat een aantal geroutineerde krachten zouden gaan stoppen. Het inpassen van jeugdige speelsters zou dan toch noodzakelijk zijn.
Omdat er echter meer vrouwen stopten dan voorzien (vooral bij Vrouwen 2), werd de club genoodzaakt wat jongere meiden door te schuiven vanuit de C-junioren en een Meisjes A (O19) te formeren ipv een Vrouwen 2.

Van de jongere garde zal er in eerste instantie een drietal meiden aansluiten bij Vrouwen 1.

Bij Vr.1 is keepster An Spijkers uit Gransbergen een nieuwkomer. An keepte in Gramsbergen bij de jongens B1 en wordt als een echte versterking en potentiële “puntenpakker” gezien.

Het eerste officiéle optreden van Vrouwen 1 onder leiding van KJ was vorige week zaterdag toen Den Ham Vr1 eenvoudig met 1-5 aan de kant werd gezet.  KJ was erg tevreden over het niveau en blij verrast met het optreden van een aantal jonge dames.

Gelukkig is er bij meisjes O19 ook wat aanvulling gekomen, zodat beide teams weer een volwaardige selectie hebben.

Begin augustus zal de eerste training zijn.

KJ is gisteren in clubhuiis de Noppenveste door enkele leden van Lapdanie al even “getest en goedgekeurd” vwb zijn gevoel voor humor.

KJ deed op zijn beurt weer een beroep op alle aanwezigen de damesteams ook komend seizoen weer te ondersteunen door ook hun wedstrijden te bezoeken.