Bruchterveld zaal 1 – ZVO/De Herberg zaal 2 2-4 (1-1)
Dinsdag 17 januari 2023
19.30uur De Slag te Hardenberg
Scheidsrechter: Dhr. W.J. van Dam

Spelers: Wouter, Martin, Henri, Arno, Boyan, Gerjon en Jarno
Coaches: Bernard en Wim

Scoreverloop: 16e min. 0-1, 22e min. 1-1 (Martin), 31e min. 1-2, 37e min. 1-3, 38e min. 1-4 en 40e min. 2-4 (Jarno)

Een team dat troosteloos onderaan de ranglijst bungelt met twee punten verdiend ook wel eens een overwinning moet het zaalteam dinsdagavond gedacht hebben. We waren in ieder geval zo vriendelijk om hier gewillig aan mee te werken. ZVO was inderdaad geen geweldig team, maar als je aan het eind 2-4 op het scorebord ziet staan, mag je daar eigenlijk niks over zeggen en moet je vooral in de spiegel kijken.
De wedstrijd begon op zich zoals verwacht en het gevoel dat deze avond gewoon drie punten op moest leveren was niet meer dan logisch. Daarmee konden we ons ook echt flink in de middenmoot nestelen, dus prima. ZVO vond het allemaal best en liet het rustig op zich afkomen. Wij hadden veelal het balbezit, maar het spel maken bleek zoals zo vaak moeilijker dan je zou denken. Om het ZVO echt lastig te maken speelden we in een veel te laag tempo en daarbij grossierden we ook nog eens in slordig balverlies. Keer op keer werd de bal zomaar bij de tegenstander ingeleverd en daarbij werden ze vanzelf in de wedstrijd geholpen. Zij vonden het prima en tot overmaat van ramp scoorden ze uit een counter ook nog de 0-1, maar daar kon je haast op wachten. Het spelbeeld bleef onveranderd, maar gelukkig wist Martin kort voor de rust op aangeven van Henri de gelijkmaker binnen te lopen (1-1).

De tweede helft besloten we om de druk wat meer op te voeren bij de opbouw van de tegenstander om het ze zo toch lastiger te maken. Dit leek aanvankelijk te werken, maar al gauw zakte ons nieuwe plan weer in elkaar en daalde het niveau naar bedenkelijk om maar eens een term te gebruiken. Het ging steeds moeizamer en ZVO hoefde eigenlijk alleen maar te wachten tot wij in de fout gingen. En zo geschiedde …. Door een aantal persoonlijke fouten stonden we na een kleine 40 minuten op een toch wel beschamende 1-4 achterstand. De 2-4 van Jarno aan het eind kon ons niet echt blij meer maken. Een terechte nederlaag tot gevolg die we vooral bij onszelf moeten zoeken, of zoals onze aanvoerder het na afloop verwoordde: iene um snel te vergeet’n! Gelukkig kunnen we volgende week woensdag alweer revanche nemen, dan spelen we namelijk op woensdagavond om 21.00uur in en tegen Gramsbergen 3.