Beste lezers,

Ga er lekker voor zitten want vandaag neem ik jullie mee terug naar zaterdag 29 Augustus. Van tevoren wil ik alvast mijn excuses aanbieden voor het feit dat ik misschien wat hoogtepunten van de wedstrijd ben vergeten in verband met een vrijgezellenfeest later op deze dag.

Na twee oefenpotten thuis stond vandaag de bekerwedstrijd tegen het 3e van De Esch op het programma.

Aangezien de tegenstander van vandaag een klasse hoger speelde en wij geen ervaring hadden met dit team zijn wij vrij voorzichtig van start gegaan. Goed kijkend naar wat De Esch van plan was en vooral oppassen dat je niet meteen een bal om de oren kreeg.

Al gauw werd duidelijk dat hun middenveld wel een balletje kon trappen maar dat wij ook goed mee konden doen, dus begonnen we wat meer los te komen. Er werd erg hard gewerkt door het Twidde en dat resulteerde in veel gewonnen duellen. Daardoor kwamen we steeds weer in de positie om wat leuks te doen met de bal en dat werd zo nu dan ook zeker gedaan.

Na wat mogelijkheden en enkele pogingen op doel van onder andere Rob kwam na een half uurtje spelen Max voorbij de verdediging en wist een schot op doel te krijgen. Echter was deze poging niet voldoende om de doelman te verrassen.

Niet veel later begon je te merken dat er wat veranderde op het veld. Op de een of andere manier kregen zij meer controle over de wedstrijd en bepaalden zij het spel. Na goed voetbal vanuit hun kant en enkele pogingen op doel werd het voor Bruchterveld nog erger.

Mark kwam op vanaf de rechterzijde en het schoot hem ineens in de rug, einde wedstrijd voor Mark. Hij werd door vier man afgevoerd en kon zich amper bewegen. Op dit moment heb ik geen update daarover maar in ieder geval beterschap Mark en hopelijk valt het mee.

Daarna zaten we dus in een situatie met een man minder en een tegenstander die veel druk uitoefende en zoals je nu misschien al wel aanvoelt ging het ook mis voor ons. De spits van hun wist een slechte terugspeelbal op Kevin te onderscheppen en schoot vervolgens gecontroleerd de bal in het net.

1-0 voor De Esch. Dit bleef ook de ruststand.

Na wat overleg met elkaar en een kopje thee werden we weer opgehaald uit de kleedkamer door de scheidsrechter en gingen we weer het veld op.

In de rust werd er door beide partijen gewisseld en dat pakte ‘iets’ beter uit voor Bruchterveld dan voor de thuisspelende ploeg.

Vermoedelijk nog voor de 50e minuut kwamen wij in de buurt van hun zestienmeter. Daar waar Rob een hoge bal wou controleren wou de nieuwe aanwinst van de tegenstander dat ook. Echter deed hij dat met de noppen naar voren en een wat ongebruikelijke hoogte. Dit bleek achteraf ook niet de beste manier om een bal aan te nemen want in plaats van de bal te raken wist hij Rob hoog op zijn bovenbeen te raken en besloot de scheidsrechter dat hij mocht gaan douchen.

Hierdoor kreeg je de situatie dat wij meer spelers op het veld hadden dan zij en dat kon je ook merken. Het grootste gedeelte van de 2e helft mochten wij gaan bepalen wat we met de bal gingen doen. Dat gebeurde ook en af en toe creëerde we ook goede kansen. Ik weet niet precies meer voor wie en hoe ze tot stand kwamen maar we hadden wel een aantal gevaarlijke momenten.

Toch bleef de stand ongewijzigd, zelfs nadat Niek een penalty mee kreeg en wij tot twee keer toe een strafschop mochten nemen. Deze bijzondere situatie van twee strafschoppen achter elkaar werd mogelijk gemaakt door een scheidsrechter die constateerde dat de keeper niet op de lijn bleef.

Een vreemde situatie maar wat het nog meer bijzonder maakte was dat na de twee genomen penalty’s de stond nog steeds ongewijzigd bleef.

Ja u leest het goed, de stand was daarna nog steeds 1-0 voor de thuisspelende ploeg. U vraagt zich vast af wie deze strafschoppen heeft genomen maar ik heb besloten om deze persoon anoniem te houden. Desbetreffende anonieme persoon heeft zich overigens daarna wel weer herpakt en gewoon goed gevoetbald.

Dan nu weer verder met de wedstrijd want die was nog niet afgelopen. En zo dacht Bruchterveld er ook over want we bleven met een overtal nog steeds goed voetballen en we bleven kansen krijgen. De 1-1 kon dan ook niet uitblijven.

De man van de assist houdt u tegoed van me maar na goed voorbereidend werk vanaf de linkerzijde kwam de bal voor en wist René de gelijkmaker te maken.

Ik wil geen spoilers vertellen maar dit is ook de eindstand gebleven.

Echter stonden er nog een aantal minuten op de klok. Vanaf dat moment was te merken dat de energie wel aardig op was. Na hard werk te hebben geleverd en geen wissels meer op de bank ging het daarna moeizaam bij ons. Ook de tegenstander begon dat aan te voelen en besloten daarom een tandje bij te zetten en aanvallender te gaan voetballen.

Dat hadden ze goed aangevoeld want in het slot van de wedstrijd hebben zij nog serieuze kansen gehad. Echter hadden wij in het doel de man in het rood die nog de nodige reddingen heeft verricht.

De eindstand bleef 1-1 dus goed werk van Kevin en mijn complimenten naar de rest van het team.

Lekker gevoetbald allemaal, goede inzet en ondanks de 1-1 toch een mooie pot. Bedankt daarvoor!

Volgende wedstrijd: Twidde – Quick ’20 2, 12:15 uur, Noppenweide.

Auteur: Bram van der Knaap