Naast het feit dat het 4e elftal 4 november nieuwe tenues kreeg aangeboden was er nog een reden voor een feestje. Henk Veneman mocht n.l. aantreden voor zijn eerste wedstrijd als 70-jarige in een officiële competitiewedstrijd. Aan dit unieke feit mocht natuurlijk niet ongemerkt voorbij worden gegaan. Voor de aftrap werd Henk dan ook in het zonnetje gezet door voorzitter Henk Reinders. De jeugdige tegenstanders van Nieuwleusen, die nog nooit van Henk Veneman hadden gehoord, werd gevraagd om maar even thuis aan hun vaders te vragen of ze ooit tegen Henk Veneman van de VV Bruchterveld hadden gevoetbald. De kans was groot dat dit inderdaad het geval zou zijn. Henk verdedigde de 1e helft het doel op zijn eigen solide wijze. Mede daardoor konden we gaan rusten met een 3-1 voorsprong. In de rust nog een verrassing voor Henk. Zijn keepertenue mocht hij overgeven aan zoon Wilko en van aanvoerder Jan Pullen kreeg hij een tenue aangeboden met daarop nummer 70. Henk speelde de 2e helft op zijn vertrouwde rechtsbuiten positie maar was ook nog regelmatig op de linkerzijde te vinden. Helaas konden we de goede lijn van de 1e helft niet voorzetten en moesten uiteindelijk met een eindstand van 3-5 in Nieuwleusen onze meerdere erkennen. Na de wedstrijd bood Jan Pullen tijdens een korte speech Henk namens het 4e elftal nog een mooie vleesschotel aan. Helaas had het pakket een klein ongelukje gehad waardoor de mooi gemaakte voetballer met het nummer 70 erop niet als zodanig herkenbaar meer was. We hopen nog regelmatig een beroep op Henk te mogen doen en dat hij nog lang mag genieten van een goede gezondheid. Misschien komt dan ook de wens van zijn kleinzoon nog uit om samen met zijn vader en opa in 1 team te voetballen.