De tweede bekerwedstrijd van vv Bruchterveld was thuis tegen MVV’69 uit Marle. De 5e klasser had vorige week slechts met 4-2 verloren van het veel sterker geachte vv Hellendoorn, dus de Tricolores waren gewaarschuwd.

Onder leiding van arbiter Gerwin Maathuis en onder tropische omstandigheden ontspon zich een met name heel aardige eerste helft.
Het ietwat lange gras werd vlak voor de wedstrijd gesproeid en daardoor kon de bal snel rondgaan. Het was snel duidelijk dat de thuisploeg veruit het betere van het spel had, maar de gasten verstopten zich niet en bleven voetballende oplossingen zoeken.
De ploeg van assistent-trainer André Spijkers creëerde direct al een aantal mogelijkheden en binnen de 5 minuten lag de bal al in het netje. Koen Otten nam een afgeslagen bal volley op z’n linker en deze trof hard doel.
Daarna waren er mogelijkheden voor Maxim, Tom Odink en Ryan, maar de score bleef voorlopig 1-0.
De eerste kans voor MVV kwam na een slordige pass van Tom O, maar de MVV-er schoot over.
Meteen hierna kopte Maxim op de lat.
De 2-0 kwam toch. Maxim’s solo eindigde in de zestien toen hij licht werd aangetikt.
Aanvoerder Thijs schoot de toegekende penalty onberispelijk binnen. Daarna nog kansen voor Julian en Koen Otten, en een bal voorlangs van een MVV-er, maar de ruststand kwam met een 2-0 stand, een wat magere afspiegeling van de werkelijke krachtsverhoudingen.
Na de rust kwamen Richard Snippe en Tom Bekman voor Tom Odink en Koen Dijk.
Toen kwam het moment van Luc Roeleveld. Na eerst een waarschuwingsschotje te hebben afgegeven, begin hij in de 55e minutt aan een indrukwekkende solo, waarvan je denk dat ie doodloopt, maar zijn schot van 20 meter in de benedenhoek was prima, 2-0.
MVV schoot nog een keer in het zijnet, maar kwam niet echt tot grote kansen.
Er werd meer gewisseld en Luuk Benjamins en Ramon Luisman kwamen ook in het veld.
Het voetbal werd er door de vele wisselingen en de tropische hitte niet beter op. Toch kreeg Julian nog een grote kans op de 4-0, maar zijn kopbal van dichtbij werd katachtig gered door de MMV goalie.
Er sloop wat nonchalance in de ploeg en toen Thijs een dieptepass verkeerd beoordeelde, kon de MVV spits zomaar de 3-1 aantekenen.
Even leek de 4-1 een feit, maar van dichtbij werd de intikker van Ryan opnieuw knap gered door de MVV doelman. Ook een kopballetje van Luuk kon deze man niet verontrusten.
Zo eindigde deze bekerwedstrijd slechts in een 3-1 overwinning, daar waar 6-1 een betere uitslag was geweest gezien de kansenverhouding.
Conclusie: Prima eerste helft, matige tweede helft, maar de temperatuur was daar mede debet aan.

Komende dinsdag gaat de geplande oefenwedstrijd tegen SVZW 2 niet door.
A.s. zaterdag spelen de Tricolores thuis tegen Hellendoorn, opnieuw voor de beker.

HR